بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
هر آنچه باید در مورد آنفولانزایی که این روزها گریبانگیر ایران شده بدانید
شنبه 21 آذر 1394 ساعت 1:14 | بازدید : 604 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 هر آنچه باید در مورد آنفولانزایی که این روزها گریبانگیر ایران شده بدانید

 

دکتر سید ناصر عمادی، عضو هيات علمي دانشگاه على پزشكي تهران با ارسال گزارشی مفصل در خصوص انفولانزای H1N1 اورده است: اين روزها گزارش ابتلا و مرگ و مير آنفولانزاي خوكي از جنوب و جنوب شرق كشور به خبر مهم رسانه ها بدل شده تا آنجائيكه عده اي از مسئولين آنرا خطري جدي و عده اي همچون مركز مديريت مبارزه با بيماريها آنرا حادثه اي معمول همچون سالهاي گذشته دانسته تا بيم و هراس بر جامعه نافذ نگردد. ساده انگاري است كه حتي از يك مورد ابتلا آسان بگذريم تا خداي نكرده ناموفق جلوه نكنيم زيرا اگر چنين باشد بشارت كاذب و اميد ناصواب دلهاي عموم مردم را در مقابل دشمن ويروسي آرام نموده و آنگاه آنفولانزا بر جسم و جان با سهل انگاري ما مي تازد.

 

لذا بر آن شدم تا از آموخته ها، دانسته ها و تجربیات درمانی بعنوان پزشک بدون مرز و متخصص پوست در كشور های مختلف آفریقایی از تجربيات علمی و عملي كسب شده از بيماري آنفولانزاي خوكي كه به همراه آخرين اطلاعات علمي از بزرگترين مركز مبارزه بيماري هاي واگيردار در جهان (C.D.C) يا ( Center for Disease Control and Prevention) و WHO ميباشد را پس از ترجمه در اختيار هموطنان عزيز کشورم قرار دهم.

ساده انگاري ويروس و عواقب احتمالي آن از شناختن آسان آثار مخرب ويروس و جلوگيري آسان از ابتلا به آن بسيار متفاوت است. منظور مي بايست جامعه را با حداكثر آثار زيانبار و خطرناك بيماري آشنا نمود تا آنها را مهيا و مطمئن به مبارزه آسان و قطعا موفق با بيماري ويروسي موجود نماييم

آنچه شما ملاحظه خواهید نمود اطلاعات جامع و کامل کاربردی از بیماری آنفولانزای خوکی میباشد که در چهار بخش ( تاریخچه، تشخیص، درمان ، پیشگری و واکسیناسیون) جمع آوری گردیده.

مطالعه دقیق این مجموعه، شما را با تمام زوایای این بیماری بطور کامل آشنا می نماید و پیشنهاد میشود حتما به دیگران خواندن این مقاله را یادآوری نمایید

بخش اول) ویروس آنفولانزای خوکی را بیشتر بشناسیم:

-1ويروس H1N1 چيست؟

اين ويروس از آنفولانزاي تيپ A مي باشد كه اولين بار در سال 1918 ميلادي در آمريكا شناخته شد و پس از يك دوره طولاني در آوريل 2009 (سال جاري) مجدداً اين بيماري به نام Swine flu يا آنفولانزاي خوكي با شكل، قدرت و توانايي بیماریزایی متفاوت از گذشته در ايالات كاليفرنياي جنوبي از كشور آمريكا گزارش گرديد و پس از آن به سرعت كشورهاي مكزيك، كانادا و كشورهاي اروپايي نيز مواردي از ابتلا به اين بيماري را گزارش نمودند. اگر چه Swine flu آنفولانزاي خوكي نام گرفته، اما اين به آن معني نيست كه اين بيماري از خوك به انسان انتقال می یابد بلكه در آزمايشات بعمل آمده از اين ويروس مشخص شده كه تعدادی از ژن هاي آن شبيه به آنفولانزاي ويروسي مي باشد كه در خوك هاي شمال آمريكا يافته اند. در عين حال بدليل شباهت بروز اين آنفولانزا در خوك هاي اروپا و آسيا و مرغان و انسان ها، دانشمندان آنرا يك آنفولانزاي ويروسي چهارگانه نام نهاده اند.

قدرت بيماري زايي اين ويروس 3 برابر ويروس آنفولانزاي معمولي بوده و بيشترين شيوع آن در فصول سرد سال مي باشد. انتقال آن از انسان به انسان مي باشد ( نه حيوان به انسان) معمولاً قسمت فوقاني سيستم تنفسي را درگير مي نمايد و تنها در 1 تا 2 درصد مي تواند منجر به مرگ شود كه دلايل آن ذكر خواهد شد.



-2آخرين وضعيت بيماري در جهان چگونه است؟

بنا بر گزارش WHO) ( سازمان بهداشت جهانی و CDC اين بيماري در مرحله پاندميك يعني همه گيري جهاني مي باشد و بيماري در فاز 6 مي باشد. اين بدان معني است كه جهان و تمام قاره ها در راه اين بيماري بوده یا مي باشند و اين بيماري همه كشورها را طي خواهد نمود و هيچ كشوري از اين بيماري در امان نخواهد بود. در حال حاضر 206 كشور جهان و تمام كشور های همسايه ايران مبتلا به این بیماری شده اند. آخرین آمار تا پایان آبانماه 88 اعلام میکند 526000 هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلا گشتند و 6770 نفر به علت این بیماری فوت نمودند. در همین ارتباط کشور آمریکا با 19000 مبتلا و 4800 مرگ و میر رتبه اول را به خود اختصاص داده است ¾) مرگ و میر ناشی از آنفولانزای خوکی در جهان).



3- آیا نتایجی از شیوع بیماری و مرگ و میر بر اساس گروههای سنی وجود دارد؟

بلی، بر اساس مطالعات انجام شده در کشور آمریکا بیشترین بیماران بستری شده در گروه سنی 5 تا 18 سال با آمار %26 درصد بوده و کمترین گروه بستری در گروه سنی 65 سال و بالاتر با آمار %7 درصد بوده و بیشترین میزان مرگ ومیر نزد گروه سنی 25 تا 49 سال با %32 و کمترین آن در گروه سنی 0 تا 4 سال با %3 بوده. که این آمار در کشورهای مختلف مطمئنا متفاوت خواهد بود.



4 - آخرین وضعیت بیماری در کشور ایران چگونه میباشد؟

در كشور ما اولین مورد ابتلاء از يك نوجوان 16 ساله ايراني الاصل مقيم آمريكا بوده كه در تیر ماه ٨٨ گزارش گردید و تنها بر اساس نتایج مثبت آزمایشگاهی از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی مشخص گردید تا پایان آبانماه 88 بیش از 3000 موردابتلاء با بیش از 100 مورد فوت ناشی از این بیماری در کشور مان گزارش گردید. و در هفته اخیر سال ٩٤ بيش از ٣٠ مورد فوت گزارش گردیده و این زنگ خطر مهمی میباشد.



5- آیا میزان ابتلاء در کشورهای مختلف متفاوت میباشد؟

بلی کشورها و قاره های پنج گانه را بر اساس تعداد موارد

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


چه‌وقت باید شغل‌تان را ترک کنید؟
پنج شنبه 14 آبان 1394 ساعت 10:53 | بازدید : 626 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

چه‌وقت باید شغل‌تان را ترک کنید؟

شاید ترک شغل، به‌ویژه شغلی که فکر می‌کردید برای شما و حرفه‌تان خیلی مناسب است، تصمیم دشواری باشد.ماندن یقینا مزایایی دارد، اگر این‌طور نبود اصلا آن‌جا نبودیم. اما روشن است چیزی، شاید خیلی چیزها، ما را آزار می‌دهد، اگر این‌طور نبود این کشمکش درونی را نداشتیم.پس چه‌طور بفهمیم چه‌وقت باید بمانیم یا برویم؟ خیلی آسان‌تر است که تصمیم به ماندن بگیریم و آرزو کنیم اوضاع بهتر شود، اما در بعضی موارد شاید بهتر باشد همین حالا آن‌جا را ترک کنید.


 اگر در اوضاعی که در ادامه توصیف شده‌است قرار دارید، باید درباره‌ی یافتن شغلی جدید یا رفتن به سازمانی جدید فکرکنید.

۱. کار شما را بیمار می‌کند

این شامل سلامتی جسمی، روانی، و هیجانی‌تان می‌شود. اگر شغل‌تان شما را از نظر جسمی به حدی بیمار کرده‌است که از سردردهای مداوم، علائم استرس شدید، یا شب‌بیداری رنج می‌برید، باید به‌طور جدی درمورد ترک کار فکر کنید.

وقتی بدن‌تان به چیزهایی مثل بادام‌زمینی یا توت‌فرنگی حساسیت دارد علامت می‌دهد و شما این علامت‌ها را دریافت می‌کنید. چرا درمورد کارتان نیز از بدن‌تان علامت‌ها را دریافت نمی‌کنید؟

نباید فشار ناشی از شغل نامناسب را که به سلامت روانی یا عاطفی‌تان وارد می‌شود دست کم بگیرید. گاهی این فشار نمود جسمی پیدا می‌کند، اما اغلب اوقات به‌صورت اضطراب، افسردگی، یا فرسودگی ناشی از کار بروز می‌کند.

اگر هریک از این نشانه‌ها را تجربه کنید، دوره‌ی آن هر‌قدر طولانی یا کوتاه باشد، باید در نخستین فرصت به پزشک‌تان مراجعه کنید. شاید او توصیه کند مدتی مرخصی بگیرید یا از آن شغل استعفا بدهید. به توصیه‌ی او گوش کنید.

۲. خسته شده‌اید

بعضی شغل‌ها خسته‌کننده، یکنواخت، کسالت‌آور و اتلاف وقت هستند. اگر چنین شغلی دارید، همین حالا آن را ترک کنید. چون اوضاع هیچ‌وقت بهتر نخواهدشد، و درواقع تقریبا همیشه بدتر خواهدشد. شما بهتر از آن شغل هستید، شما و رییس‌تان این را می‌دانید.

به او بگویید که می‌خواهید بروید. همیشه، در هر روزی از هفته، می‌توانید شغلی پیدا کنید که حداقل به همان اندازه خوب باشد، و اگر نتوانید باید تکانی به خودتان بدهید یا دوباره به مدرسه برشد. اما به هر حال آن شغل مختوم به مرگ را رها کنید. حتما دلیلی دارد که آن را این‌طور نامیده‌اند.

اگر فقط گاهی برای‌تان خسته‌کننده است، شاید بتوانید با کمی تغییر، به زندگی کاری‌تان کمی چاشتی اضافه کنید. با سرپرست‌تان صحبت کنید و به او بگویید چالش و رقابت بیش‌تری را در کارتان می‌خواهید و آماده‌اید کارهای بیش‌تری بکنید.

این حرف‌ها برای گوش هر مدیری مانند موسیقی هستند، و شما به بالای فهرست موسیقی‌های مورد علاقه‌اش نزدیک خواهیدشد. او به شما بیش‌از نیازتان چالش و رقابت خواهدداد. اگر بازهم کار برای‌تان یکنواخت باشد، دیگر باید به دنبال شغل دیگری باشید.

۳. توان بالقوه‌تان شکوفا نشده‌است

آیا شغل فعلی‌تان هم‌چنان شما را به چالش می‌کشد؟ آیا می‌توانید چیزهای بیش‌تری را یاد بگیرید یا تجربه کنید؟ آیا معتقد هستید از همه‌ی توان بالقوه‌تان استفاده می‌کنید؟

آیا احساس می‌کنید مرتبا از همه‌ی استعدادهای‌تان استفاده می‌شود، و از همه مهم‌تر آیا فضا و فرصتی برای رشد وجود دارد؟ اگر نتوانید به همه‌ی این سوال‌ها پاسخ مثبت بدهید، قطعا رها کردن شغل یک انتخاب خوب است.

شاید این شغل آغاز خوبی داشته‌است، اما دیگر در حد و اندازه‌ی شما نیست. هر زمان احساس کنید نمی‌توانید چیز جدیدی یاد بگیرید، این تقریبا همیشه نشانه‌ی آن است که باید دنبال شغل جدید بشد. شاید آن شغل جای دیگری در شرکت فعلی باشد- ببینید چه کارهایی موجود است یا به زودی موجود می‌شود.

اما درباره‌اش فکر کنید: آیا می‌توانید خودتان را در ۲ تا ۵ سال آینده خودتان را شاد، راضی، و موفق تصور کنید؟ اگر نه، باید بروید و قابلیت‌های بالقوه‌تان را پرورش بدهید.

۴. تعداد دشمنان‌تان از دوستان‌تان بیش‌تر است

این ربطی به آن ندارد که آدم‌ها شما را بپسندند(لایک کنند) یا نه. پسندها(لایک‌ها) برای فیس‌بوک است. شما مجبور نیستید هرکس را در کار دوست داشته‌باشید و آنها واقعا مجبور نیستند به شما اهمیت بدهند. شما فقط باید حرفه‌ای برخورد کنید و سعی کنید کنار بیایید.

با این حال، اگر سوژه‌ی شایعات زننده شوید، یا اگر دریابید در بیش‌تر تعاملات اجتماعی شرکت، فقط از دور نظاره‌گر هستید، این شاید علامتی باشد که این محل کار برای شما مناسب نیست.

ما، بدون هیچ سنجشی از میزان لذت، یا حداقل رضایت از تلاش‌مان، زمان زیادی را به کار کردن سپری می‌کنیم. داشتن چند دوست در محل کار می‌تواند تاثیر شگرفی بر میزان لذت داشته‌باشد، مگر این‌که یک انزواطلب تمام عیار باشید و بخواهید همه‌ی وقت‌تان را در تنهایی سپری کنید.

همه‌ی ما در محل کار برای اوقات خوشی و به‌ویژه برای وقت‌هایی که مشکلی پیش می‌آید، حداقل به یک محرم اسرار خوب نیاز داریم. ما موجودات اجتماعی هستیم و به تعامل نیاز داریم. اگر این تعامل را از کارتان دریافت نمی‌کنید شاید آن کار برای‌تان مناسب نیست.

شما چه‌طور؟ آیا تا به حال شغلی را ترک کرده‌اید چه نشانه‌هایی به شما گفته‌است وقت رفتن است؟

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لیست دانشگاهها و موسسات آموزش‌ عالی آلمان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند.
جمعه 24 مهر 1394 ساعت 16:0 | بازدید : 278 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 لیست دانشگاهها و موسسات آموزش‌ عالی آلمان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند.

لیست دانشگاهها و موسسات آموزش‌ عالی آلمان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند:

الف‌) دانشگاهها و مراکز اموزش‌ عالی المان‌ (ممتاز)

۱- ( Technische Hochschule Aachen ( RWTH Aachen
۲-Universität Augsburg
۳- Universität Bamberg
۴- Universität Bayreuth
۵- Freie Universität Berlin
۶- Humboldt – Universität Berlin
۷- Technische Universität Berlin
۸- Universität Bielefeld
۹- Universität Bochum
۱۰- Universität Bonn
۱۱- Technische Universität Braunschweig
۱۲- Universität Bremen
۱۳- Technische Universität Chemnitz
۱۴- Technische Universität Clausthal
۱۵- Technische Universität Darmstadt
۱۶- Universität Dortmund
۱۷- Technische Universität Dresden
۱۸- Universität Düsseldorf
۱۹- Universität Duisburg- Essen
۲۰- Universität Erlangen – Nürnberg
۲۱- Universität Frankfurt
۲۲- Technische Universität Bergakademie Freiberg
۲۳- Universität Feriburg
۲۴- Universität Giessen
۲۵- Universität Göttingen
۲۶- Universität Greifswald
۲۷- Universität Halle – Wittenberg
۲۸- Universität Hamburg
۲۹- Universität Hannover
۳۰- Universität Heidelberg
۳۱- Universität Jena
۳۲- Technische Universität Kaiserslautern
۳۳- ( Universität Karlsruhe ( KIT Karlsruhe
۳۴- Universität Kassel
۳۵- Universität Kiel
۳۶- Universität Köln
۳۷- Universität Leipzig
۳۸- Universität Mainz
۳۹- Universität Mannheim
۴۰- Universität Marburg
۴۱- Technische Universität München
۴۲- Universität München
۴۳- Universität Münster
۴۴- Universität Osnabrück
۴۵- Universität Potsdam
۴۶- Universität Regensburg
۴۷- Universität Rostock
۴۸- Universität des Saarlandes
۴۹- Universität Siegen
۵۰- Universität Stuttgart
۵۱- Universität Trier
۵۲- Universität Tübingen
۵۳- Universität Wüurg
۵۴- Universität Konstanz
۵۵- Universität Hohenheim
۵۶- Bauhaus Universität Weimar
۵۷- Universität Ulm
۵۸- Technische Universität Hamburg-Harburg
۵۹- Technische Universität Ilmenau
۶۰- Universität Wuppertal ( در رشته های مهندسی توصیه نمی شود )
۶۱- (Europa- Universität (Viadrina Oder Frankfurt
۶۲- Universität der Künste Berlin
۶۳- Akademie der Bildenden Künste Stuttgart

ب) دانشگاه های گروه ب (تا مقطع دکتری)
۱- Universität Lübeck
۲- Universität Oldenburg
۳- Universität Paderborn
۴- Universität Magdeburg
۵- Hochschule für Bildende Künste Braunschweig
۶- Universität Lüneburg  ( صرفاً در رشته های علوم انسانی )
۷- Technische Universität Cottbus

ج) دانشگاه‌ها، مراکز آموزش‌ عالی‌ و مدارس‌ عالی فنی‌ دولتی‌ که‌ مورد تأیید دولت‌ آلمان‌ هستند.

معرفی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ نا معتبر در کشور آلمان‌
کلیه مدارک صادره از دانشگاه های ذیل غیر قابل بررسی و ارزشیابی است.
چنانچه نام دانشگاه یا موسسه ای در فهرست دانشگاه ها و موسسات اعلام شده (اعم از معتبر و غیر معتبر) منعکس نشده باشد، متقاضی می بایست اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام نماید.
۱- Schiller International University
۲- Institut für Islamische Bildung

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رکورد زدیم و در جهان 189 شدیم!
شنبه 20 تير 1394 ساعت 1:13 | بازدید : 615 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رکورد زدیم و در جهان 189 شدیم!

ایران از نظر تصادفات ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، در رتبه ۱۸۹ است و تنها سیرالئون است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران دارد.
 رکورد زدیم و در جهان 189 شدیم!

 

 

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خودروهای روز دنیا با قیمت ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان
سه شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 1:12 | بازدید : 572 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

خودروهای روز دنیا با قیمت ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان

در شرایط کنونی و با قیمت معادل 33 تا 40 میلیون تومان، خودروهای گوناگونی در کشورهای مختلف جهان و از سوی بسیاری از شرکت های معتبر خودروسازی ارائه می شود.

در گزارش پیش رو به نام، قیمت و همچنین شرکت سازنده برخی از این خودروها که در حال حاضر در بازارهای جهان موجود بوده و با قیمت بین 33 تا 40 میلیون تومان عرضه می شوند اشاره شده است.

نیسان ورسا سدان:

این خودرو با قیمت 10100 دلار معادل 33 میلیون تومان در بازارهای جهانی عرضه می شود.

 

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جنایت‌سعودی‌هادر«بیت معیاد»
سه شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 1:2 | بازدید : 300 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

با سلام :

به خاطر دیدن این تصاویرکه باعث ناراحتی شما عزیزان شده پوزش می طلبم

                                                              "  مدیریت "

 

            جنایت‌سعودی‌هادر«بیت معیاد»

 

 جنگنده‌های سعودی با بمباران منطقه «بیت معیاد» در صنعا، 69 شهروند یمنی را که اغلب زن و کودک بودند، قربانی کرد.

بر اساس این گزارش، آمار اولیه قربانیان این تجاوز 69 کشته و زخمی اعلام شد و به میزان زیادی به منازل این منطقه خسارت وارد شد.

 















گفته می‌شود که تیم‌های نجات و امدادرسان بلافاصله در محل حملات سعودی‌ها حاضر شدند تا زخمی‌ها را برای مداوا به بیمارستان انتقال دهند.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«فقر؛ مهم ترین عامل تن فروشی در جامعه ایران»
دو شنبه 17 خرداد 1394 ساعت 23:24 | بازدید : 419 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

«فقر؛ مهم ترین عامل تن فروشی در جامعه ایران

این روزها وقتی صفحه اجتماعی روزنامه ها ومجلات را ورق می زنیم به آمارهایی برخورد می کنیم که بسیاری از اوقات افراد جامعه را نگران می کند مسایلی مانند کاهش سن دختران تن فروش و یا شنیدن اینکه نیمی از این نوع افراد متاهل هستند؛ نگرانی و بد بینی هایی را در جامعه افزایش می دهد.

دکتر براتی سده  گفت زندگی بر این باور است که این آمارها به شکل کلینیکی است و قابل تعمیم به کل جامعه نخواهد بود. او حضور دانشگاهیان و گروه های فقهی را در شرایط کنونی برای بررسی و پیدا کردن راه حل ضروری دانست.

ادامه گفت و گوی دکتر فرید براتی سده روانشناس و کارشناس در سازمان بهزیستی ایران به شرح ذیل است:

* در این سال ها آمارهای فراوانی از کارگران جنسی ارائه شده که گاهی غیر منطقی به نظر می آید، سوال من از شما این است که آیا تا به حال کار پژوهشی بر روی این افراد انجام شده است و آماری که بتوان به آن استناد نمود وجود دارد؟

براتی: در ابتدا نیاز می بینم در مورد اصطلاح "کارگران جنسی" توضیح بدهم؛ در واقع ما در کشورمان نمی توانیم به این افراد کارگر جنسی بگوییم. این اصطلاح برای کشورهایی است که این کار قانونی است و از كساني كه به چنين رفتاري مبادرت مي شود، حمایت می گردد مانند تایلند چون در آن کشور این رفتار پذیرفته شده است این اصطلاح به کار برده می شود در این کشورها برای افرادی که کار آنها به این شکل است شناسنامه کار و کارت سلامت در نظر گرفته می شود. در کشور ما و بر اساس شرایط كشور چون عمل مذكور قانوني نيست پس این اصطلاح پذیرفته نیست و نبايد آن را به كار برد. البته عده اي در تلاش براي كاهش انگ به چنين افرادي از اصطلاح مذكور استفاده مي كنند در یک دوره به این افراد زنان خیابانی اطلاق می شد که این نیز توضیح کاملی نبود چه بسا اینکه در بین آنها مرد نیز به هر دلیل وجود داشته باشد. بنابراین بهتر هست همان کلمه تن فروش را برای این افراد استفاده کنیم چرا که با کلمه کارگر جنسی قانونیتی به آنها می دهیم که عملا وجود خارجی ندارد.

اما در خصوص آمار، متاسفانه آمار دقيق و مشخصي از این افراد وجود ندارد و اگر کسی ادعایی در این زمینه داشته باشد راه خطایی رفته است چرا که اين رفتار زير زميني است و همچون دبرخی ديگر از پدیده های اجتماعی به دلیل شرایطی که دارند نه تنها اطلاعات کافی و از جمله آمار مشخصي هم درباره آنها وجود ندارد. پیش از انقلاب این افراد در محله هایی خاص حضور داشتند هر چند در محله های دیگر نیز وجود داشت اما می شد بررسي هايي در آن محله های خاص صورت داد. اکنون رفتار آنها به صورت پنهان است و ارایه آمار در خصوص آنها نباید به راحتی صورت گیرد که چند درصد زیر 15 سال یا متاهل هستند. اما چند واقعیت را نمی توانیم نادیده بگیریم البته این واقعیت ها بر اساس کار بالینی حاصل می شود. واقعیت اول اینکه عده ای از این افراد متاهل هستند. یک تحقیقی توسط چند تن از دوستان ما در بهزیستی و چند نهاد دیگر انجام شد و با جلب اعتماد عده ای از اين زنان موفق شدند که به خانه هایی که آنها کار می کردند وارد شوند و در آنجا مشخص شد که در بین آنها افراد متاهل نیز هست. در خصوص سن نیز می دانیم که زنهایی که در خیابان هستند جوان تر از قبل هستند اما بطور دقيق نمي توانيم مشخص كنيم چقدر سن این افراد کاهش یافته و یا جوان تر شده اند؛ بنابراین از آنجایی که این افراد هیچ ارتباطی با مراکز بهداشتی و یا نهادهایی مانند بهزیستی ندارند نمی توان آماری در این زمینه نیز ارایه کرد.

البته به یک موضوع باید توجه داشت. یک زمان ما از کاهش سن زنان خیابانی صحبت می کنیم و یک زمان درباره زنان و دخترانی که زودتر از موعد مقرر وارد روابط جنسی می شوند سخن می گوییم. این دو مقوله با یکدیگر تفات دارند و دو مساله جداست. برای فاکتور دوم باید بپذیریم که کاهش سن وجود داشته زیرا مراجعه ها به مراكز خدمات رساني و روانشناسان در این خصوص نشان می دهد که دختران جامعه ما در مقايسه با گذشته زودتر درگیر این روابط شده اند که بر اساس سنشان ممکن است درگیر احساسات شده و سپس به روابط جنسی رسیده باشند. اما نکته ای که امروز می دانیم این است که تعداد افرادی که اینگونه مشکلات را تجربه می کنند اکنون بیشتر از سالهای گذشته است اما این مساله لزوما به معناي اين نيست كه بر اساس چنين داده هايي براي تن فروشي نتيجه گيري كنيم و مثلا ادعا كنيم که سن افراد تن فروش به زیر 19 یا 15 رسیده است.

* این مساله که هیچ داده مشخصی برای این افراد وجود ندارد و سازمان یافته نیستند، ‌تهدیدی برای جامعه محسوب نمی شود؟ نه اینکه به آنها رسمیت داده شود بلکه آنها را تحت نظارت قرار سازمانی قرار دهیم تا آسیب های ناشی از آن کم شود. چرا چنین کاری صورت نگرفته است؟

براتی: حتما تهديد محسوب مي شود. اما چرا چنين است به دلیل آنکه ما این افراد را ندیده ایم. من ابتدای بحث عرض کردم که دیدگاه ها همیشه این است که ما فقط زنان و دختران تن فروش داریم اما واقعیت این است که مردان تن فروش هم هستند و ما آماری از آنها نداریم. اما نکته مهم برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی از آنها کسب کنیم این است که در درجه اول ما وجود آنها را بپذیریم. وجود آنها نه ارتباطی با دولت ها دارد و نه نظام و نه سیاست. چه بسا در زمان های قبل از انقلاب بیشتر نیز داشته ایم؛ در زمان رسول اکرم(ص) نیز زنانی بوده اند که بیرقی بر سر درهایشان می زند که نشان می داد پذیرای این کار هستند. بنابراین وجود این افراد در طول تاریخ ثابت شده است و ما نباید وجود این افراد را به گروه های خاص سیاسی ربط بدهیم و به

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آمریکا:باحل جزییات فنی به توافق هسته ای با ایران دست خواهیم یافت
شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 1:18 | بازدید : 419 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

آمریکا:باحل جزییات فنی به توافق هسته ای با ایران دست خواهیم یافت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز خوشبینی کرد که با حل جزییات فنی بیانیه سوئیس، به توافق جامع هسته ای با ایران دست خواهند یافت.

 

جف راتک از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران در واشنگتن گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 به توافق جامع هسته ای با جمهوری اسلامی ایران در تاریخ تعیین شده اتفاق نظر دارند و چارچوب توافق نیز در لوزان سوئیس بدست آمده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در لوزان سوئیس به برداشت مشترکی از چارچوب توافق رسیده اند و در حال حاضر گفت و گوها برای تکمیل جزییات و عناصر فنی توافق ادامه دارد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: دستیابی به توافق نهایی هسته ای با ایران مستلزم تکمیل جزییات مورد بحث است و انتظار می رود گام های آخر مذاکرات بدون وقفه تا رسیدن به توافق نهایی ادامه یابد.

راتک گفت: جان کری وزیر امور خارجه در تداوم گفت و گوهای هسته ای با ایران، روز جمعه - فردا - به ژنو می روند تا با همتای ایرانی خود گفت و گو کند.

وی هدف اصلی دیدار کری و ظریف را در ژنو رایزنی برای پیشبرد مذاکرات و مطرح کردن مسائل کلیدی به عنوان کرد و افزود: این دیدارها در دستیابی به توافق نهایی در مهلت تعیین شده پایان ماه ژوئن - 10 تیر- مهم، کارآمد و با ارزش است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سووال خبرنگاری در مورد مواضع متفاوت فرانسه نسبت به دیگر اعضای مذاکره کننده عضو گروه 1+5 گفت: همه اعضای 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن - 10 تیر - به صورت همگام در تلاش هستند و در صورت حسن نیت طرفین می توان به امضا توافق هسته ای امید داشت.
 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درآمد ۲۵میلیاردی از طریق برگزاری آزمون استخدامی!
جمعه 4 ارديبهشت 1394 ساعت 1:50 | بازدید : 481 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

درآمد ۲۵میلیاردی از طریق برگزاری آزمون استخدامی!


ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نيرو در حالی از صبح شنبه آغاز شد كه هزینه ثبت نام آن بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است. در سال ۹۳ هزینه ثبت‌نام ۱۳۶۰۰۰ ریال بود كه در سال ۹۴ اين هزینه با رشد تقريبا دو برابری به ۲۵۰۰۰۰ ریال رسيده است.

 

 

 سال گذشته تعداد ۷۴۲۸۱ نفر در آزمون استخدامی وزارت نیرو که در ۳۰ آبان‌ماه سال‌ گذشته برگزار شد، شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسد که با احتساب هزینه ثبت نام ۲۵ هزار تومانی درآمدی به میزان ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای وزارت نیرو در پی خواهد داشت! اين در حالی است كه از لحاظ پذيرش نيروها نيز با رشد قابل توجه روبه رو هستيم؛ به گونه‌ای کل پذیرش در بخش برق (همه گرایش‌ها و مقاطع) در سال گذشته حدودا ۴۰ نفر بود ولی در استخدامی امسال بیش از ۶۶۰ نفر در بخش برق (همه گرایش ها و مقاطع) پذیرش خواهند شد.

همچنين در آزمون ۹۳ از مقطع کاردانی (تکنسین) برای استخدام ثبت نام نشد ولی در آزمون ۹۴ بخشی از ظرفیت اعلام شده به این مقطع تحصیلی اختصاص یافته است.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جایزه خلبانان سعودی برای جنایت در یمن+تصاویر
جمعه 4 ارديبهشت 1394 ساعت 1:12 | بازدید : 452 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

جایزه خلبانان سعودی برای جنایت در یمن+تصاویر

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،  یکی از شاهزادگان سعودی به 100 خلبان سعودی که در تهاجم هوایی به یمن و قتل عام هزاران یمنی و نابودی زیرساختهای این کشور شرکت داشتند 100 دستگاه خودروی لوکس و گران قیمت بنتلی داد.

 


پایگاه خبری یمن پرس که طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن است چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: «ولید بن طلال» به مناسبت موفقیت عملیات عربی «طوفان قاطعیت» به صد خلبان سعودی صد دستگاه هدیه ارزشمند داد.

 

 

 


«ولید بن طلال» در وبلاگ خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر موفقیت(!) عملیات «طوفان قاطعیت» را به رهبری عربستان و آغاز عملیات بازگرداندن امید به یمن را تبریک گفت و اعلام کرد 100 دستگاه خودروی لوکس «بنتلی» را به صد نفر از خلبانان سعودی که در این عملیات شرکت کرده اند به عنوان هدیه خواهد داد.

خودروی بنتلی از نوع خودروهای بسیار لوکس است که به پول سعودی بیش از 500 هزار ریال ارزش دارد.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاوير : صحنه‌هایی که ضربان قلب‌تان را بالا می‌برد!
شنبه 29 فروردين 1394 ساعت 22:14 | بازدید : 471 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

  اگر از لبه يک صخره يا يک آسمانخراش بلند به پايين بنگريد ترسي عميق حس خواهيد کرد که رفته رفته در عمق وجودتان شکل مي‌گيرد، به دنبال آن ضربان قلب افزايش يافته و نفس به شماره مي‌افتد. 

در اين مطلب نيز قصد داريم به نوعي چنين وحشتي را در وجودتان بيدار کنيم. 

























موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر: پونتیاک ۳.۷میلیون‌دلاری یک ایرانی
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت 3:15 | بازدید : 482 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

تصاویر: پونتیاک ۳.۷میلیون‌دلاری یک ایرانی

حتمالاً با دیدن آگهی فروش یک پونتیاک ترانس ام مدل ۲۰۰۴ که در زمان خود با قیمت ۳۸ هزار یورو خریداری شده، با قیمتی بالاتر از قیمت خرید، آن هم در کشور آلمان بسیار متعجب خواهید شد اما در واقع قیمت این خودرو ۳.۴ میلیون یورو معادل ۳.۷ میلیون دلار تعیین شده است. آقای نعیمی، یک مهاجر ایرانی ساکن آلمان است که این خودرو را تیونینگ کرده و در سال ۲۰۰۹ جایزه تیونینگ آلمان را به دست آورد. رنگ و روکش های طلایی بدنه همراه با برگ‌های طلای واقعی، بدلیجات، کروم و انواع جواهرات که ذره‌ذره و با زحمت در طول زمان به داخل و خارج خودرو افزوده شده‌اند، یک خودروی کاملاً منحصر به فرد و کلکسیونی را خلق کرده‌اند.
 


موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟ (+عکس)
چهار شنبه 5 فروردين 1394 ساعت 23:5 | بازدید : 463 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می دانید ؟ 

قتی واژه کشور را به کار می‌بریم، ناخودآگاه محدوده جغرافیایی وسیع با جمعیتی زیاد را به یاد می‌آوریم، اما در میان بیش از 200 کشور جهان، کشورهایی هستند که کمتر از حتی یک کیلومتر مربع (!) مساحت دارند، با این وجود گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.


به گزارش ایسنا، کشورهای لی‌لی‌پوتی در دنیا هستند که حتی به اندازه یکی از شهرهای یک کشور بزرگ گسترده نیستند. اکثر این کشورها در اروپا، منطقه کارائیب و اقیانوسیه قرار دارند.

برخی از کشورها با فرهنگ و دولت مستقل خود در عین دورافتادگی، از جمله ثروتمندترین نقاط جهان به حساب می‌آیند.

1. واتیکان، کوچکترین کشور مستقل جهان

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

واتیکان کوچکترین کشور جهان است که تنها و تنها 440 مترمربع مساحت دارد! واتیکان محل اقامت پاپ را با نام «سریر مقدس» هم می‌شناسند. کوچکترین کشور جهان در دل شهر رم، پایتخت ایتالیا قرار دارد و مرکز اصلی کلیسای کاتولیک است. کلیسای «سن پیترو» که بزرگترین کلیسای جهان و مامن آثار بزرگ هنری دوره رنسانس است، در این کشور واقع است. واتیکان، با جمعیتی حدود ۸۰۰ نفر، کم‌جمعیت‌ترین کشور مستقل دنیا محسوب می‌شود. درآمد واتیکان از کمک‌های داوطلبانه بیش از یک میلیارد عضو کلیساهای کاتولیک در سرتاسر جهان تامین می‌شود. فروش تمبرهای پستی، درآمدهای گردشگری و فروش بلیت ورودی موزه‌ها نیز از دیگر منابع مالی کوچکترین کشور جهان است. 

2. موناکو، حیاط خلوت میلیاردرها

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

موناکو در «فرنچ ریویرا» واقع و محل سکونت تعداد زیادی از میلیونرها و میلیاردرهای جهان است. این کشور که تنها دو کیلومترمربع وسعت دارد، به قمارخانه‌ها و ابزار تجملاتی‌اش شهرت دارد. افراد مشهور و ثروتمند بسیاری به این جزیره می‌روند و تعطیلات خود را در آن سپری می‌کنند. بیشتر ساکنین این جزیره فرانسوی‌زبان هستند، چرا که موناکو از سه طرف در انحصار مرزهای فرانسه است و از یک طرف به دریای مدیترانه راه دارد. با 36 هزار نفر جمعیت، موناکو پرجمعیت‌ترین کشور جهان لقب گرفته است. پرطرفدارترین رویداد سالانه این کشور، مسابقات فرمول یک است که مسیر آن از وسط شهر می‌گذرد.

3. نائورو، چاق‌ترین ملت دنیا

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

جزیره 21 کیلومترمربعی نائورو در شرق استرالیا واقع است و به کوچکترین کشور جزیره‌ای جهان ملقب است. در دهه 1980 این منطقه از مهمترین منابع فسفات بوده اما اکنون از رادار گردشگران بین‌المللی خارج است. این جزیره که پیش از این pleasant island نامیده می‌شد، اکنون با معادن خالی فسفات، 90 درصد نرخ بیکاری دارد. 10 درصد باقی‌مانده ساکنین این کشور، در دولت مشغول به کارند. جالب است بدانید که نائورو، چاق‌ترین ملت جهان را دارد؛ 97 درصد مردان و 93 درصد زنان این سرزمین از اضافه‌وزن رنج می‌برند، به همین دلیل بالاترین آمار ابتلا به دیابت نوع دو جهان، از آن این کشور است. 40 درصد جمعیت این جزیره به بیماری دیابت مبتلا هستند.

4. تووالو، ‌کشوری با یک بیمارستان

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

تووالو که سابقا جزایر «الیس» نام داشت، در غرب استرالیا واقع است. این کشور 26 کیلومترمربعی، 10 هزار نفر جمعیت دارد. تنها یک بیمارستان در جزیره اصلی تووالو وجود دارد. این مجمع‌الجزایر تا سال 1978 جزو خاک بریتانیا به حساب می‌آمد. راه پیدا کردن به خاک این سرزمین کوچک خیلی سخت است، بنابراین صنعت گردشگری در آن رونق ندارد. در سال 2010 کمتر از 2000 نفر وارد خاک تووالو شدند که 65 درصد آن‌ها به دلایل کاری به این کشور سفر کرده بودند.

5. سن مارینو، قدیمی‌ترین پادشاهی جهان

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

جمهوری سن مارینو با 61 کیلومترمربع در دل ایتالیا قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین پادشاهی‌های جهان را دارد. این کشور که یکی از سه کشور کوچک اروپاست، از ثروتمندرین‌های جهان به شمار می‌رود و 30 هزار نفر جمعیت دارد. داشتن درصد بی‌کاری بسیار پایین، یکی از امتیازات این کشور اروپایی است.

6. لیختن‌اشتاین، ثروتمندترین کشور جهان

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

مردم این کشور آلمانی‌زبان تنها ملتی هستند که به طور کامل از کوهستان‌های آلپ زندگی می‌گذرانند. لیختن‌اشتاین بین سوئیس و اتریش واقع شده و تنها با 160 کیلومترمربع مساحت، لقب «ثروتمندترین کشور جهان» را یدک می‌کشد. نرخ بیکاری در این کشور کوچک 1.5 درصد، یعنی پایین‌ترین حد ممکن در دنیاست. این کشور فاقد فرودگاه است، بنابراین برای سفر به آن باید به فرودگاه زوریخ سوئیس بروید. کشور لیختن‌اشتاین همچنان توسط یک شاهزاده اداره می‌شود.

7. سنت کیتس و نویس، ‌میزبان گردشگران غواصی

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟


این دو جزیره کارائیبی اولین مکان‌هایی بودند که توسط اروپایی‌ها اشغال شدند، اما اکنون درآمد این کشور مستقل 261 کیلومترمربعی از طریق فعالیت‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی تامین می‌شود. زیستگاه وسیع و بی‌نظیر دریایی سنت کیتس و نویس، این جزایر را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگرانی تبدیل کرده که به غواصی علاقه‌مندند. این کشور که سال‌های متمادی صادرکننده نیشکر و دیگر محصولات کشاورزی به اقصی‌نقاط جهان بوده، اکنون مملو از هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی است که از مسافران خارجی میزبانی می‌کنند.

8. مالدیو، کوچکترین کشور آسیا

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

با احتساب مساحت و جمعیت، مالدیو کوچکترین کشور آسیا است. این مقصد گردشگری پرطرفدار در دریای هند واقع است و شامل بیش از 1192 جزیره مرجانی می‌شود. مساحت کلی این مجمع‌الجزایر 300 کیلومترمربع می‌رسد. مالدیو یکی از پراکنده‌ترین کشورهای جهان است و زمانی کلونی کشورهای مختلفی چون پرتغال، هلند و انگلستان بوده، اما از سال 1965 کشوری مستقل است. امروز مالدیو به دلیل بهره بردن از مزایای اکوتوریستی همچون شن‌های معروفش و آب‌های شفاف و آبی‌رنگش، مقصد جذابی برای گردشگران بین‌المللی حساب می‌آید.

9. مالتا، میراث 7000 ساله در دل دریای مدیترانه

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟

مالتا هم کشوری جزیره‌ای‌ است، اما در دریای مدیترانه واقع است. سه جزیره که جمع همه‌شان به 316 کیلومترمربع می‌رسد را جمهوری مالتا را تشکیل می‌دهند؛ گُزو، کومینو و بزرگترین آن‌ها مالتا. 450 هزار نفر در این جزیره ساکن هستند و آن را تبدیل به یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان با توجه به مساحتش کرده‌اند. مالتا با هوای آفتابی، شب‌های پر جنب‌وجوش، سواحل دیدنی و تاریخی غنی، یکی از محبو‌ب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است.

10. گرانادا، جزیره ادویه‌ها

از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
 

«گرانادا» جزیره‌ای کارائیبی با مساحتی 344 کیلومترمربعی است که به «جزیره ادویه‌ها» شهرت دارد. این کشور بزرگترین تولیدکننده جوز هندی در جهان است. گرانادا که در شمال غربی ترینیداد و توباگو واقع است، از سال 1649 تا 1763 مستعمره فرانسه بود. تاثیر فرهنگ و سنن فرانسوی هنوز در آیین‌های ملت این سرزمین مشاهده می‌شود. کریکت ورزش محبوب گرانادایی‌هایی است. این جزیره که از مقاصد پرطرفدار گردشگری است، با معماری و هنر تاثیرپذیرفته از فرهنگ فرانسوی‌ها، از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا بازار شب عید خراب بود؟
دو شنبه 3 فروردين 1394 ساعت 22:6 | بازدید : 475 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 چرا بازار شب عید خراب بود؟

چهارراه استانبول که دم عید همیشه شلوغ است و مردم برای خرید پوشاک سال نو به آنجا مراجعه می‌کنند، امسال خلوت شده. مردم قیمت می‌پرسند و از مغازه‌ها خارج می‌شوند، بی‌آنکه جنسی خریداری کنند، حتی تعدادشان را می‌توان شمرد. پارکینگ جمهوری که بساط شب عید را راه انداخته هم همین وضعیت را دارد.
 
 

 

وارد یکی از پاساژها می‌شویم و از فروشنده در مورد بازارش می‌پرسیم. بازارتان امسال چطوره؟ فروشنده که بیشتر محصولات خود را از ترکیه و چین وارد می‌کند، پاسخ می‌دهد: «به‌شدت خراب. فروش نسبت به سال گذشته خیلی ریزش داشته و بازار حسابی کساد است.» از او دلیلش را می‌پرسیم و می‌گوید: «وضعیت مالی مردم خیلی خراب است. بعضی از مشتری‌های ما می‌گویند، هنوز حقوق بهمن را هم دریافت نکرده‌اند و حتی گفتند حقوق اسفند و عیدی‌شان را هم آن‌سوی سال پرداخت می‌کنند. خب مشخص است دیگر برای خرید پوشاک توان مالی ندارند که انتظار خرید هم داشته باشیم.»

بازار از ٢ماه پیش کساد است
کمی لباس‌ها را در قفسه مرتب می‌کند و ادامه می‌دهد: «ما بازاری‌ها، بازار شب عید خود را با فروش دی و بهمن می‌سنجیم. اگر در این دوماه خصوصا ماه بهمن فروش خوب باشد، یعنی مردم آمادگی خرید شب عید را دارند اما دی و بهمن هم خبری نبود که نبود! از طرفی در حراج بهمن‌ماه که مردم برای خرید لباس‌های زمستانی سال بعد از این فرصت استفاده می‌کنند، امسال بیشتر مشتری‌ها به‌دنبال پیراهن و شلوار بهاری بودند. درواقع می‌خواستند از فرصت ارزا‌‌‌ن‌ترخریدکردن برای خرید شب عید استفاده کنند. از همان‌موقع دستمان آمد که خبری از بازار شب عید نیست.»مغازه‌دار که از وضعیت هزینه‌ها شاکی است، می‌گوید: «امسال هزینه‌ها نسبت به سال قبل دوبرابر شده. تعزیرات که به کنار، اجاره‌بها سال‌به‌سال حداقل ٢٥ تا ٣٠درصد افزایش می‌یابد. از طرفی قیمت دلار که همه زندگی ما روی آن بنا نهاده شده، امسال بسیار بالا رفت. شلواری که پارسال ١٨‌دلار می‌خریدم، امسال هم ١٨‌دلار می‌خرم، اما ١٨دلار پارسال نزدیک به ٤٠هزارتومان بود اما امسال حدود ٦٠هزارتومان است، اما نمی‌توانم آن جنس را با قیمت خیلی بالاتر از پارسال به مشتری بفروشم. مردم هرچقدر درآمد داشته باشند، اول برای خورد و خوراک خود هزینه کرده و باقی را صرف خرید پوشاک و کفش می‌کنند، درواقع ما در اولویت چهارم و پنجم مردم هستیم و دیگر سهمی برای بازار ما باقی نمی‌ماند.»

امسال فروش حدود ٤٠درصد افت داشت
در بازار خلوت چهارراه استانبول قدم می‌زنیم و وارد یک عمده‌فروشی پوشاک می‌شویم. فروشنده که گویی از هر فرصتی برای بیان دردهای بازارش استقبال می‌کند، می‌گوید: «فروش ما حدود ٤٠درصد افت داشته. این هم ربطی به شب عید ندارد و از اول سال با چنین شرایطی روبه‌رو هستیم. من عمده‌فروش هستم و نباید در بازار شب عید که قاعدتا باید سرم شلوغ باشد، به مغازه‌دار سرویس بدهم، اما به‌واسطه کسادی بازار فرصت دارم و به مغازه‌دار‌ها نیز می‌فروشم. این مساله برای تمام صنوف است و فقط مربوط به صنف ما نیست.»

او که معتقد است امسال اتفاق جدیدتری هم بازار را متاثر کرده است، می‌افزاید: «امسال اتفاق جدیدی هم افتاد. نرخ تورم که ظاهرا کاهش یافته، روی بازار هیچ تاثیری نگذاشته. از طرفی مساله روانی ناشی از نوسانات قیمت دلار خیلی بازار را تحت‌تاثیر قرار داده، الان هر کسی که قصد خرید دارد، اول قیمت دلار را می‌پرسد. با اینکه پارسال نوسانات نرخ دلار بیشتر بود، اما مردم تا این حد در جریان امور اقتصادی و مذاکرات هسته‌ای نبودند اما الان همه پیشگو و داور شده‌اند و منتظرند ببینند آینده چه می‌شود. به‌هر‌حال بهترشدن وضعیت اقتصادی یک پروسه بلندمدت است اما مردم نمی‌دانند و منتظرند تحریم‌ها برداشته شود. درهرحال این امید به آینده تاثیرات روانی خود را باقی می‌گذارد و خرید مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.»

وی که تاکید دارد ٩٩درصد پوشاک انبارشده در این مغازه ایرانی است، می‌گوید: «با وضعیتی که داریم همه‌چیز ‌گران شده؛ پارچه، بیمه کارگر، تعرفه‌های برق و... . تولیدکننده مجبور است برای اضافه‌شدن هزینه‌های جانبی دست به افزایش قیمت فروش پوشاک بزند.»

اعتبار بازاری‌ها ریزش داشته
وقتی از او در مورد وضعیت تولیدکننده‌ها و خریداران جزء می‌پرسم، سری تکان می‌دهد و ادامه می‌دهد: «امسال خیلی از خریداران معتمد بازار که از منِ عمده‌فروش خرید می‌کردند به‌خاطر وضعیت اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و چک آنها برگشت خورده یا برای پرداخت بدهی‌های خود فرصت خواسته‌اند که قطعا این مساله اعتبار آنها را در بازار دچار ریزش کرده است.»

او که چین را یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار پوشاک می‌داند، می‌گوید: «چین دمار از ما درآورده. در این میان بزرگ‌ترین خدمتی که سران این کشور می‌توانند به فعالان اقتصادی بکنند این است که تمام محصولات چینی اعم از درجه یک و درجه‌های پایین‌تر را از بازار جمع کنند. نیازی نیست به تولیدکننده داخلی بودجه بدهند، همین که جلو واردات جنس چینی را به کشور بگیرند، کافیست.»

می‌پرسم ترکیه هم از این بازار سهم دارد، با آن مشکلی ندارید؟ پاسخ می‌دهد: «حجم کاری که از ترکیه وارد کشور می‌شود بسیار کم است و کسانی که توان خرید آن را دارند تنها پنج‌درصد خریداران هستند، اما جنس چینی که وارد بازار می‌شود، هم تولیدکننده را بیچاره می‌کند و هم منِ عمده‌فروش را مستاصل. فروشنده جزئی که از من جنس چینی می‌خرد، از هر صدجنس، ٢٠عدد را به‌عنوان جنس زده‌دار برمی‌گرداند و من نمی‌توانم آن را به چین بازگردانم. این در حالی است که جنس ایرانی در پوشاک کیفیت بالاتر اما قیمت گران‌تری دارد. مثلا شلواری که با پارچه مطهری‌جامه سری‌دوزی می‌شود که کیفیت بسیار بالایی هم دارد، برای عمده‌فروش هر شلوار ٨٠هزارتومان فاکتور می‌شود و من آن را ٩٠هزارتومان به فروشنده جزء می‌فروشم و قاعدتا در بازار زیر ١٧٠هزارتومان یافت نمی‌شود.» به نظر می‌رسد همیشه بازار لباس‌های زنانه و بچگانه داغ‌تر باشد.

می‌گوید: «اینطور نیست. فروش پوشاک مردانه همیشه از پوشاک زنانه و بچگانه بهتر است، اما این به‌خاطر این است که مردان اگر برای خرید بیایند با حداقل قیمت نیز خریداری می‌کنند و اجناس بهتر با قیمت بالاتر را برای فرزندان یا همسر خود می‌خرند که طبیعتا میزان فروش آن نیز کاهش می‌یابد. در مقابل پوشاک بچگانه همیشه بازار ضعیف‌تری نسبت به پوشاک مردانه و زنانه دارد.»

او ادامه می‌دهد: «امسال پالتو و مانتو بازار بسیار بدی داشتند. اینکه یک پالتوی ٣٠٠هزارتومانی اواخر سال صدهزارتومان قیمت می‌خورد به‌خاطر آن است که فروشنده از فروش آن ناامید شده و حاضر است تنها قیمت پارچه آن را نقد کند نه‌اینکه ٢٠٠هزارتومان روی آن سود کشیده باشد.»این مغازه را هم ترک می‌کنیم و او که هنوز هم به آینده امید دارد با لبخند ما را بدرقه می‌کند. پا به خیابان که می‌گذاریم با اینکه دم غروب است و طبق عرف هنوز باید بازار رونق داشته باشد، تعداد کمتری از افراد را می‌بینیم که قدم می‌زنند و چشمشان به ویترین‌ مغازه‌ها دوخته می‌شود. جلو هر مغازه‌ای هم یک‌نفر بلند تبلیغ می‌کند: «این مغازه آتیش گرفته، آتیش زده به مالش» اما انگار مغازه‌ها واقعا در آتش رکود می‌سوزند و شادی دم عید را نمی‌توان در نگاه فروشنده‌ها و مردم دید.
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تبریک سال نو
دو شنبه 3 فروردين 1394 ساعت 21:51 | بازدید : 592 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 سال نو مبارک

سالی که بهارش قدم فاطمه باشد 

صدها برکت از کرم فاطمه باشد 

امیدکه یک مژده ز صدها خبر خوش 

پیغام فرج در حرم فاطمه باشد 

سال خوبی را برای همه ایرانی های عزیز در سراسر گیتی آرزو میکنم 

امیدوارم سال سلامتی ؛ سال موفقیت ؛ و سرشار از شادابی باشد 

                                             

 

                                                                                                     حمیدرضانظری

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بچه پولدارها کجا درس می‌خوانند؟
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 23:51 | بازدید : 445 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 بچه پولدارها کجا درس می‌خوانند؟

براساس بررسی‌های یک گروه بانکی در سوئیس، دانشگاه‌های آمریکایی بزرگ‌ترین موسسات آموزش‌دهنده میلیاردرهای جهان هستند؛ به‌گونه‌ای که از 20 دانشگاهی که میلیاردر پرورش می‌دهند، 16 دانشگاه آمریکایی هستند.

این بررسی نشان می‌دهد که با وجود تردیدهای فراوانی که در مورد نقش آموزش در ثروت افراد وجود دارد، ولی هنوز راه ثروتمند شدن از تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان می‌گذرد. بانکداری، سرمایه‌گذاری و امور مالی از جمله بخش‌هایی هستند که توانسته‌اند ثروت زیادی را نصیب فعالان خود کنند.

20 دانشگاه‌ میلیاردرساز جهان کدامند؟

در حالی‌ که تردید‌های مهمی در مورد نقش آموزش‌های دانشگاهی در ثروتمندکردن فارغ التحصیلان آنها وجود دارد، آخرین بررسی که از سوی سایت بی‌بی‌سی منشر شده، نشان می‌دهد که هنوز بخش قابل توجهی از میلیاردرهای جهان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر هستند.

براساس آمارگیری جهانی از میلیاردرها، بیشتر از دوسوم آنان مدرک دانشگاهی دارند. در بریتانیا، از هر 5 میلیاردر 4 نفر تحصیلات عالیه دارند. منابع اطلاعاتی این گزارش یک گروه بانک سوئیسی و یک موسسه اطلاعات بانکی در سنگاپور است. این گزارش ثروت و پیشینه خانوادگی آنها را بررسی می‌کند و تصویری که همیشه از ثروتمندان به عنوان افرادی که در خانه خود تحصیل می کنند وجود دارد را از بین می‌برد. بیش از یک چهارم میلیاردر‌ها تحصیلات بالای لیسانس دارند. و از هر 10 نفر بیش از یک نفر مدرک دکترا دارند. این نقشه ثروت نشان می‌دهد که احتمال دارد این میلیاردرها در دانشگاه‌های برجسته درس خوانده‌اند. از 20 دانشگاهی که میلیاردر پرورش می‌دهند 16 دانشگاه آمریکایی است.

موسسات ممتاز

دانشگاه پنسیلوانیا بیش از هر موسسه‌ای میلیاردر تحویل جامعه داده است؛ مثل دانشگاه‌های‌ هاروارد، ییل، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، پرینستون، کرنل و استنفورد. محتمل‌ترین راه کسب درآمد داشتن مشاغل مرتبط با پول است مثل بانکداری، سرمایه‌گذاری و مالیه. اما شاخص‌های دیگری وجود دارند که نشان می‌دهند جغرافیای ثروتمندان در حال تغییر است. مثل اقتصاد در حال رشد هند که دانشگاه بمبئی آن در جایگاه نهم قرار دارد. تنها دانشگاه بریتانیا در این لیست ثروت، مدرسه اقتصادی لندن است که در رتبه 10 قرار دارد و نامی از آکسفورد و کمبریج دیده نمی‌شود.

قرار گرفتن دانشگاه ایالتی لومونسوف روسیه در جایگاه یازدهم بازتابی از ثروتمندان روسی است، اما سلطه دانشگاه‌های آمریکایی تنها به پرورش میلیاردرهای آمریکایی خلاصه نمی‌شود. بیش از یک‌چهارم میلیاردر‌هایی که برای اخذ مدارک دانشگا‌هی وارد دانشگاه‌های آمریکا شده‌اند از کشور‌های دیگر بوده اند. این امر حتی در مورد مدارک تحصیلات تکمیلی به 38 درصد می‌رسد. البته در این جا یک اختلاف زمانی وجود دارد، چرا که میانگین سنی این افراد 63 سال است و در حدود 4 دهه قبل به دانشگاه راه یافته‌اند.

کمک‌های دانشگاهی

ارتباط با دانشگاه در زندگی آینده نیز ادامه می‌یابد. بیش از نیمی از میلیاردر‌ها درگیر پروژه‌های بشر دوستانه هستند و بزرگ‌ترین موضوعی که مورد حمایت آنان قرار می‌گیرد، بحث آموزش است. در این میان موضوع آموزش تکمیلی بیش از دیگر موضوعات حمایت آنان را جلب می‌کند. این مورد می‌تواند به توضیح این مطلب کمک کند که چگونه‌هاروارد کمک هزینه‌ گزافی بالغ بر 65 میلیارد دلار به دانشجویان تخصیص داده است.

مطالعات نشان می‌دهد که ثروت در جای کوچکی متمرکز است و بیش از 40 درصد میلیاردرهای اروپایی تنها در10 شهر زندگی می‌کنند، از جمله لندن و مسکو. بزرگ‌ترین شهر میلیاردرها نیز نیویورک است.

در این بخش تضادهایی هم وجود دارد. در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که میلیاردرهای آفریقایی در نیجریه هستند، اما فرزندان این کشور دسترسی به تحصیل ندارند.

مطالعات فراوان از سازمان‌هایی همچون «سازمان همکاری اقتصادی و توسعه» نشان می‌دهد که ورود به دانشگاه شانس دستیابی به شغل با درآمد بالا را افزایش می‌دهد. همچنین این ایده را که نرفتن به دانشگاه حرکت معقولانه‌ای است یا مدرک دانشگاهی در برابر هزینه دانشگاهی ارزشی ندارد رد می‌کند. اما فرنک فرودی صاحب‌نظر اجتماعی و استاد اسبق جامعه‌شناسی می‌گوید یکی از «رازهای بزرگ» ادامه تحصیل به مدارج عالیه، شکاف در حال رشد دانشگاه‌های ممتاز و سایر موسسات آموزشی بوده است.

پروفسور فرودی می‌گوید: «سلسله مراتب بیش از قبل مستحکم شده است.» کار این دانشگاه‌های برتر مانند جمع کردن بهترین بازیکنان در کنار هم است. همیشه بین دانشگاه‌هایی که می‌توانند سکوی پرتاب باشند و آنان که تنها برای دادن امتیاز به نسل بعدی تاسیس شده‌اند، بحث و جدل فراوانی در جریان است.

تحصیلات همیشه نقشی متناقض داشته است؛ یا راهی است که افراد زندگی خود را بهتر می‌کنند یا راهی برای تثبیت ثروت است.

نام 20 دانشگاه میلیاردرساز عبارت است از:

 


1- دانشگاه پنسیلوانیا

2- دانشگاه‌هاروارد

3- دانشگاه ییل

4- دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

5- دانشگاه پرینستون

6- دانشگاه کرنل

7- دانشگاه استنفورد

8- دانشگاه برکلی کالیفرنیا

9- دانشگاه بمبئی

10- مدرسه اقتصادی لندن

11- دانشگاه ایالتی لومونسوف روسیه

12- دانشگاه تگزاس

13- کالج دارتموث

14- دانشگاه میشیگان

15- دانشگاه نیویورک

16- دانشگاه دوک

17- دانشگاه کلمبیا

18- دانشگاه براون

19- موسسه فناوری ماساچوست

20- ای تی اچ زوریخ

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


تجمع دانشجویان مقابل وزارت خارجه
سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 1:34 | بازدید : 494 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 تجمع دانشجویان مقابل وزارت خارجه

 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


کمربند زرین ناصرالدین شاه
سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 1:20 | بازدید : 506 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

کمربند زرین ناصرالدین شاه

کمربند زرین یکی از اشیاء تاریخی در موزه جواهرات ملی است.یک قطعه زمرد منحصر بفرد به وزن حدود یکصد و هفتاد و شش قیراط که با شصت قطعه الماس برلیان و 145 قطعه الماس فلامک تزئین شده است، اساس این کمربند را تشکیل داده است. طول بند زربافت آن 119 سانتیمتر بوده و به دستور ناصرالدین شاه ساخته شده است.

 

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


12 کتابی که هر مدیری باید بخواند
پنج شنبه 16 بهمن 1393 ساعت 20:33 | بازدید : 745 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

12 کتابی که هر مدیری باید بخوانددانشنامه

12 کتابی که هر مدیری باید بخواند
 
 
 

چکیده: در وبلاگی که از سال 2011 تا کنون کتاب‌های مدیران را معرفی می‌کند، فهرست «کتاب‌هایی که هر مدیری باید بخواند» هر سال به روزرسانی می‌شود.

در فهرست کتاب‌هایی که اکنون این وبلاگ معرفی کرده، عناوینی معرفی شده‌اند که نکات زیادی را در رابطه با افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها یاد می‌دهند و در عین حال راهنمایی‌های مفیدی (گاهی به‌طور غیرمستقیم)، درباره روش‌های رهبری خوب در برابر رهبری بد ارائه می‌کنند. تعداد کتاب‌هایی که امسال معرفی شده‌اند، به 12 عنوان افزایش یافته است. اینها تنها نمونه‌هایی محدود از 11 هزار عنوان کتابی هستند که هر ساله در آمریکا در زمینه کسب‌و‌کار منتشر می‌شوند.

بسیاری از کتاب‌های نام برده شده در این فهرست، بر اساس تحقیق نگاشته شده‌اند، برخی دیگر به جزئیات موضوعات پرداخته‌اند و فقط دو عنوان از آنها کتابچه‌هایی هستند که کوتاه و جذاب نوشته شده‌اند تا خواندن آنها آسان باشد. در زیر، فهرست و توضیح این 12 عنوان کتاب آورده شده‌اند:

1- عنوان کتاب: اصل پیشرفتThe Progress Principle، نویسنده: ترزا امابایل و استیون کرامر.

این کتاب یک شاهکار مدیریتی است که بر پایه شواهد نوشته شده و موید این واقعیت است که نکات کوچک دارای ارزش‌های بزرگ هستند.

2- عنوان کتاب: تاثیر (Influence)، نویسنده: رابرت سایالدینی.

این یک کتاب کلاسیک درباره این موضوع است که مدیران چگونه افراد را به انجام کارها تشویق کنند و چگونه در برابر تلاش‌ها برای قانع‌سازی خود ایستادگی کنند. این کتاب به مدت بیش از 25 سال برای تدریس در کلاس‌های دانشگاه استنفورد مورد استفاده قرار گرفته است.

3- عنوان کتاب: ساخته شده برای چسبیدن (Made to stick)، نویسنده: چیپ و دان هیث.

این کتاب یک شاهکار مدرن است که فقط چند سال پس از انتشار به یک اثر کلاسیک تبدیل شد. در این کتاب آمده است که چگونه یک مدیر ایده‌هایی را طراحی کند که افراد آنها را به خاطر داشته باشند و به آنها عمل کنند. این کتابی است که افراد بارها از هم قرض می‌گیرند و می‌خوانند. به علاوه، این کتاب دارای بهترین جلد در میان کتاب‌های مربوط به کسب‌و‌کار است. روی جلد این کتاب نوار چسب پهنی طراحی شده است که وقتی روی آن دست می‌کشید واقعی به‌نظر می‌رسد.

4- عنوان کتاب: تفکر سریع و کند (Thinking Fast and Slow)، نویسنده: دانیل کاهنمن.

گرچه نویسنده این کتاب برنده جایزه نوبل شده است، اما این کتاب به طرز شگفت‌انگیزی خواندنی و قابل فهم است. این کتاب درباره این موضوع است که ما انسان‌ها چگونه فکر می‌کنیم و گر چه با این هدف طراحی نشده است، اما نشان می‌دهد که چگونه و چرا بسیاری از مطالبی که در زمینه کسب‌و‌کار می‌خوانید، بی‌ارزشند.

5- عنوان کتاب: همکاری (Collaboration)، نویسنده: مورتن هانسن.

نویسنده این کتاب، اثری دیگر را با همکاری جیم کالینز نوشته است به نام انتخاب بزرگ (Great By (Choice که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها معرفی شد. اما کتاب «همکاری» او نسبت به آن اثر پرفروش، از اهمیت بیشتری برخوردار است. منتقدان بر این باورند که این بهترین کتاب درباره ایجاد سازمانی است که در آن افراد، اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، با هم همکاری می‌کنند و به هم در موفقیت کمک می‌کنند.

6- عنوان کتاب: چرخش گلوله پشمی بزرگ (Orbiting the Giant Hairball) نویسنده: گوردن مک-کنزی

توضیح این کتاب دشوار است. مثل این است که بخواهی آهنگ‌های قدیمی راک‌اندرول را برای فردی که با آن آشنا نیست توضیح دهی اما می‌توان گفت که این یکی از بهترین دو کتابی است که تاکنون درباره خلاقیت به رشته تحریر درآمده است. به علاوه این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های کسب‌و‌کار است. در این کتاب صدای نویسنده و عشق او به خلاقیت و نحوه بیان عقاید منعکس شده است و یاد می‌دهد که چگونه با وجود آنکه در سازمان‌ها موانعی برای بیان عقاید وجود دارد، ابراز عقیده کرد، همین نکته این کتاب را جذاب کرده است.

7- عنوان کتاب: شرکت خلاقیت (Creativity,Inc)، نویسنده: اد کاتمول.

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تاکنون در زمینه کسب‌و‌کار/ رهبری/ طراحی سازمان نوشته شده است. این کتاب و کتاب Hairball جفت فوق‌العاده‌ای هستند. این یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه ایجاد یک سازمان خلاق است. به این دلیل یکی از بهترین کتاب‌ها است که خردورزی، فروتنی و آگاهی نویسنده در تک تک صفات آن مشهود است.

8- عنوان کتاب: هدایت تیم‌ها (Leading Teams)، نویسنده: ریچارد هکمن.

وقتی بحث موضوعات مربوط به گروه‌ها یا تیم‌ها به‌میان می‌آید، هکمن در یکسو قرار می‌گیرد و سایر نویسندگان در سویی دیگر. اگر می‌خواهید بدانید که تیم‌ها واقعا چگونه کار می‌کنند و چه کارهایی برای تشکیل، ثبات و هدایت آنها باید انجام داد، این کتاب را که حاصل دسترنج یک محقق، مربی، مشاور و طراح باتجربه 40 ساله است بخوانید.

9- عنوان کتاب: دادوستد (Give and Take)، نویسنده: آدام گرنت.

آدام گرنت یکی از فعال‌ترین محققان در زمینه سازمان‌ها در نسل خود است و «داد‌و‌ستد» را می‌توان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های این قرن نوپا دانست. در این کتاب راهنمایی‌های باارزشی در زمینه چگونگی مدیریت شغلی، روابط با دوستان و خویشاوندان، تربیت کودکان و طراحی موسسات ارائه شده است. خواندن این کتاب بسیار لذت‌بخش است و این خیال باطل را که طمع راه موفقیت است، رد می‌کند. به بیان دیگر آدام گرنت در این کتاب نشان می‌دهد که چرا و چگونه نیازی نیست که برای دستیابی به موفقیت در زندگی، یک انسان خودخواه باشید و اگر همه، دیدگاه‌های آدام را به‌خاطر بسپرند و به آنها عمل کنند، جهان به جایی بهتر تبدیل می‌شود.

10-عنوان کتاب: قانون پارکینسون (Parkinson’s Law) نویسنده: نورثکوت پارکینسون.

احتمالا درباره قانون پارکینسون که نخستین‌بار در نشریه اکونومیست مطرح شد، شنیده‌اید: «این یک مشاهده معمول است مبنی بر اینکه کار تا جایی گسترش می‌یابد که زمان موجود برای تکمیل آن را پر کند.» پارکینسون یک تحصیلکرده، تاریخدان و نویسنده بیش از 60 کتاب بود اما این کتاب او یکی از بهترین آثاری است که این نویسنده از خود بر جای گذاشته است.

11- عنوان کتاب: بشر برای فروش (To Sell is Human)، نویسنده: دان پینک.

شاید بپرسید که این عنوان چه ارتباطی با مدیریت و رهبری دارد؟ کتاب را بخوانید. پینک به طرز ماهرانه‌ای در این کتاب نشان داده است که چگونه می‌توان دیگران را رهبری کرد و به آنها انگیزه داد، چگونه می‌توان از شهرت افراد و تیم‌ها و سازمان‌ها حمایت کرد و مشاغل موفقی ایجاد کرد. در این کتاب آمده است که همه ما نیاز داریم ایده‌ها، محصولات، راه‌حل‌ها و حتی خودمان را به افراد «بفروشیم». توانایی نویسنده کتاب به‌عنوان گوینده این روش‌ها آنقدر زیاد است که دوست خواهید داشت کل کتاب را یک روزه تمام کنید.

12- عنوان کتاب: مسیر بین دریاها (The Path Between the Sees‌)، نویسنده: دیوید مک کولاو.

این کتاب که توسط یک تاریخدان به رشته تحریر درآمده است، درباره داستان ساخت کانال پاناماست. این داستان جالب نشان می‌دهد که چگونه خلاقیت در ابعاد واقعا بزرگ می‌تواند به وقوع بپیوندد. کارهای بزرگ پردردسر هستند و گاهی اوضاع بد پیش می‌رود و افراد آسیب می‌بینند اما در چنین شرایطی استعدادهای خاص شکوفا می‌شوند و کارهایی باورنکردنی انجام می‌دهند. این کتاب نظر افرادی را که فکر می‌کنند همه ابداعات از شرکت‌ها سر بر می‌آورند، رد می‌کند.


موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۶ نکته‌ی کلیدی برای افزایش عمر باتری
دو شنبه 13 بهمن 1393 ساعت 1:30 | بازدید : 639 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 ۶ نکته‌ی کلیدی برای افزایش عمر باتری

با اینکه باتری‌ها به ابزارهایی قدرت می‌دهند که ما برای ساده‌سازی زندگی روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما باز هم اکثر مردم چیز زیادی در مورد باتری‌ها و تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها نمی‌دانند. جایگزینی باتری لپ‌تاپ‌ها آزاردهنده و گران است.

در این مقاله ۶ باید و نباید را بررسی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عمر باتری لپ‌تاپتان را به نحو چشم‌گیری افزایش دهید :

 

۱-اجازه ندهید لپ‌تاپتان بیش از حد گرم شود

اگر در حالی که بر روی نیمکت یا مبل دراز کشیده‌اید می‌توانید گرمای لپ‌تاپتان را حس کنید، مشکلی وجود دارد. بر اساس گفته‌های مجله‌ی PCWorld، علت خاموش شدن غیر منتظره‌ی کامپیوتر شما نیز به احتمال قوی همین افزایش گرمای سیستم است. خنک کردن یک لپ‌تاپ نسبت به کامپیوتر رومیزی کمی سخت‌تر است اما شدنی ست. برای رفع این مشکل یا باید از کول پدها استفاده کنید و یا می‌توانید با استفاده از مینی جاروبرقی‌ها که مخصوص تمیز کردن درزها و شکاف‌های کامپیوتر است گرد و خاک موجود در منافذ لپ‌تاپتان را بیرون بکشید.

 

۲-وقتی لپ‌تاپتان روشن است یا به اصطلاح در حال اجراست، هرگز باتری لپ‌تاپ را بیرون نکشید و یا وارد لپ‌تاپ نکنید

این مورد خیلی واضح است، اما قطعاً باید به آن اشاره کرد. یکی دیگر از توصیه‌های PCWorld به کاربران این است که حتماً قبل از بیرون کشیدن باتری لپ‌تاپ، کامپیوترتان را به طور کامل خاموش کنید، در غیر این صورت صدمات جبران‌ناپذیری به لپ‌تاپتان وارد خواهید کرد.

 

۳-از قانون ۸۰/۲۰ استفاده کنید

نتایج متفاوت خواهد بود، اما قانون ۸۰/۲۰ عمر باتری لپ‌تاپ شما را به نحو چشم‌گیری افزایش خواهد داد. اگر با این قانون آشنا نیستید، قاعده‌ی اصلی این است که شارژ باتری لپ‌تاپ نباید هرگز (و یا به ندرت) به زیر ۲۰ درصد یا بالای ۸۰ درصد برسد. پیروی همیشگی از این قانون اصلاً کار ساده ای نیست؛ اما اگر بتوانید آن را رعایت کنید مطمئن باشید عمر باتری لپ‌تاپتان خیلی بیشتر از وقتی خواهد شد که از این قانون بی اطلاع بوده‌اید.

 

۴-هیچ وقت باتری لپ‌تاپتان را به طور کامل شارژ نکنید

حتی اگر همیشه از قانون ۸۰/۲۰ استفاده نمی‌کنید سعی کنید هیچ وقت باتری لپ‌تاپتان را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید. سعی کنید وقتی از کامپیوترتان دور هستید همیشه شارژ باتری را در محدوده‌ی ایده آل ۲۰ تا ۸۰ درصد (و یا محدوده‌ی ایده آل تر ۴۰ تا ۶۰ درصد) نگه دارید؛ یعنی اگر سلامت باتری لپ‌تاپ برای شما مهم هست هیچ وقت شب‌ها و یا وقتی که بیرون هستید لپ‌تاپ را به برق وصل نکنید و به حال خود رها کنید. شاید گاهی اوقات فراموش کنید لپ‌تاپ را از برق بکشید، اشکالی ندارد، برای پرهیز از این اشتباهات می‌توانید از ابزارهایی نظیر Belkin Conserve Socket استفاده کنید که در چنین مواقعی مانع از شارژ کامل باتری لپ‌تاپ شما می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که پول صرف شده برای خرید ابزارهایی نظیر Belkin Conserve Socket به مراتب کمتر از هزینه جایگزینی باتری لپ‌تاپ است.

 

۵-هرگز اجازه ندهید شارژ باتری لپ‌تاپتان به طور کامل خالی و یا مصرف شود

این مورد هم برای باتری لپ‌تاپ شما و هم برای کامپیوترتان مضر است. این مورد معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از اینکه به شارژر سیستمتان دسترسی پیدا کنید، لپ‌تاپ یا کامپیوترتان به حالت خواب یا sleep می‌رود. آسیب ناشی از این اتفاق بسیار فراتر از آن چیزی ست که فکر می‌کنید. برای جلوگیری از صدمه دیدن سخت افزارهای سیستم (به خصوص باتری) هرگز اجازه ندهید شارژ باتری لپ‌تاپتان به صفر درصد برسد.

 

۶- از مرورگر گوگل کروم استفاده نکنید

 

این مقاله ی منتشر شده در فوربس نشان می‌دهد که اگر از کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، استفاده از مرورگر وب گوگل کروم شاید موجب کاهش عمر باتری لپ‌تاپ شما شود. چون وقتی این مرورگر را باز بگذارید و در حال اجرا رها کنید، انرژی بیشتر و بیشتری مصرف می‌کند که این مصرف انرژی بی رویه باعث می‌شود کامپیوتر شما زودتر از حالت معمول خاموش شود و باتری لپ‌تاپ نیز سریع‌تر خالی شود. واقعاً جای تأسف دارد، به خصوص از زمانی که مرورگر کروم به یکی از موثرترین و قوی‌ترین مرورگرهای وب تبدیل شده است. اگر واقعاً نگران جایگزین کردن باتری لپ‌تاپتان و هزینه‌های مربوط به آن هستید، می‌توانید از این پس از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید؛ اما شاید این کار چندان برای شما ارزشمند و مفید نباشد. راحتی استفاده از یک مرورگر وب قوی و شناخته شده مانند گوگل کروم و عدم علاقه به کنترل همیشگی میزان شارژ باتری و شرایط سیستم شاید دلایل قانع کننده‌ای برای پرداخت هزینه‌ی جایگزینی باتری در طولانی مدت باشند. در نهایت، انتخاب با شماست.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اطلاعیه دانشجویی
دو شنبه 22 دی 1393 ساعت 14:5 | بازدید : 694 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

قابل توجه دانشجویان

تصیح برگه ها بلافاصله بعداز امتحانات شروع میشود . و نتایج آن سریعا" در سایت دانشگاه اعلام میشود .

                       

                                نظری 

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۶ عاملی که انتقال قدرت در عربستان را "پیچیده و دشوار" می‌کند
شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:14 | بازدید : 426 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

۶ عاملی که انتقال قدرت در عربستان را "پیچیده و دشوار" می‌کند

س از وخامت حال ملک عبدالله پادشاه عربستان، گمانه زنی های زیادی در مورد انتقال قدرت در این کشور مطرح شده است به ویژه اینکه در داخل خاندان پادشاهی گروه حامی پادشاه و سدیری ها هر یک در صدد به کرسی نشاندن گزینه های مورد نظر خود هستند.

 وخامت حال ملک عبدالله بازار بحث و جدل بر سر انتقال قدرت در این کشور را داغ کرده است به ویژه اینکه دو گروه در خاندان حاکم وجود دارند که در این خصوص رو در روی هم قرار گرفته اند و شامل گروه حامی پادشاه و سدیری ها هستند.

در عربستان هیچ صدایی بالاتر از پادشاهی ملک عبدالله بر کشوری که نظام پادشاهی غیرمشروطه بر آن حاکم است، نیست زیراهیچ قانونی برای انتقال قدرت وجود ندارد و این روند بر خلاف نظام های پادشاهی در سایر نقاط جهان، به شکل عرفی صورت می گیرد.

در واقع که قدرت سیاسی در عربستان  بین فرزندان ملک عبدالعزیز از برادر به برادر و نه از پدر به پسر منتقل می شد تا زمانی که ملک فهد بن عبدالعزیز در سال 1992 اساسنامه حکومتی را تدوین کرده و در آن عرف انتقال قدرت بین فرزندان عبدالعزیز را تصویب کرد بدون اینکه راهکار روشنی را برای انتخاب پادشاه از بین آنان مشخص کند.

با بالارفتن سن فرزندان ملک عبدالعزیز برخی امیران خاندان حاکم به فکر افتادند که راهکار جدیدی را به برای انتخاب پادشاه و ولعیهد ارائه دهند و به این ترتیب هنگام انتقال قدرت به نسل نوادگان عبدالعزیز از بروز هر گونه مشکل و اختلافات داخلی جلوگیری شود از همین رو ملک عبدالله در سال 2006 بخشنامه پادشاهی مبنی بر تشکیل هیئت بیعت را صادر کرده و ماموریت انتخاب پادشاه و ولیعهد را به آنان واگذار کرد.

این اقدام آغاز فصل جدیدی از کشمکش بر سر قدرت در داخل خاندان حاکم سعودی بود هر چند اعضای خاندان پادشاهی همواره تلاش دارند خود را در دید دیگران آرام و منسجم نشان دهند.

وخامت حال ملک عبدالله

هفته گذشته  دیوان پادشاهی سعودی بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه پادشاه به منظور درمان ذات الریه به بیمارستان منتقل شد. ملک عبدالله در حالی به بستری بیماری افتاده است که بارها با وخامت اوضاع جسمی روبه رو شده و در نتیجه مدت ها است در مناسبت های دیپلماتیک حضور نداشته است.

وی در اکتبر2011 تحت عمل جراحی قرار گرفت و پیش از آن در سال 2010 نیز دو بار از ناحیه کمر در آمریکا زیر تیغ جراحی رفت و سه ماه دوران نقاهت را بیرون از عربستان سپری کرد.

در این میان برخی گزارش های مطبوعاتی در صحت بیانیه اخیر دیوان پادشاهی به دیده تردید نگریسته و تاکید کردند که حال پادشاه به شدت رو به وخامت رفته است تا جایی که امکان درمان او در کاخ پادشاهی که به امکانات پزشکی مجهز است، امکان پذیر نبود و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد.حتی در برخی از این گزارش ها ادعا شد که پادشاه فوت کرده است.

به هر حال صرف نظر از اینکه این گزارش ها چقدر صحت دارند، کهولت سن ملک عبدالله و بیماری های پی در پی او، موضوع جانشینی او را به محور توجه محافل داخلی و بین المللی تبدیل کرده است.

غیبت ملک عبدالله از صحنه متشنج انتقال قدرت چه به دلیل کهولت یا بیماری شدید باشد، اکنون مشکلات مربوط به جانشینی او را دو چندان کرده است، آن هم در شرایطی که خاندان حاکم با مشکلات متعددی دست به گریبان است.

1- ولیعهد به آلزایمر مبتلا است

سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد 78 ساله عربستان 13 سال از ملک عبدالله کوچکتر است و به گفته سایمون هندرسون پژوهشگر موسسه واشنگتن وی به دلیل ابتلا به این بیماری  از تمرکز عقلی لازم برای اداره کشور برخوردار نیست، و این عدم تمرکز او دقایقی بعد از حضور در نشست های مختلف نمود پیدا می کند.

اما حضور او در مناسبت ها و محافل رسمی حاکی از این است که وی سخت به رسیدن به تخت پادشاهی پس از فوت برادرش پایبند است، یا دست کم حضور او در محافل رسمی بیانگر تمایل فراوان گروه بزرگی از خاندان حاکم به این گزینه است، زیرا سلمان از هفت برادران سدیری است که در بین فرزندان عبدالعزیز آل سعود موسس سعودی بیشترین نفوذ را داشته و از همسرش حصه بنت احمد السدیری هستند.

به گفته هندرسون چه بسا ملک عبدالله با تشکیل کمیته پزشکی که عدم صلاحیت او را برای پادشاهی تایید می کند، به فکر سرنگونی امیر سلمان بود و به این ترتیب در نظر داشت کاری کند که قدرت به طور خودکار به ولیعهد ولیعهد و معاون دوم نخست وزیر یا همان مقرن بن عبدالعزیز منتقل شود.

2-اختلاف بر سر  پست و شخصیت جانشین ولیعهد

در 27 مارس 2014 پادشاه دستوری را صادر کرد که به موجب آن امیر مقرن بن عبدالعزیز به عنوان جانشین ولیعهد انتخاب شد و قرار شد در صورت نبود ولیعهد با مقرن به عنوان ولیعهد بیعت شود و چنانچه پست پادشاهی و ولیعهدی به طور همزمان خالی بماند، با او به عنوان پادشاه بیعت شود.

در دستور پادشاه به طور خاص تاکید شده بود که انتخاب مقرن به ولیعهد ولیعهدی از سوی پادشاه با اکثریت قاطع اعضای هیئت بیعت و به عبارت بهتر بیش از سه چهارم اعضای آن صورت گرفت.

پست ولیعهد ولیعهد در واقع منصب بی سابقه ای در تاریخ عربستان سعودی است از همین رو بحث و سر و صدای زیادی را به دنبال داشت و این بحث و جدل ها تا بحث بر سر هویت جانشین ولیعهد یا همان مقرن بن عبدالعزیز که کوچکترین پسر ملک عبدالعزیز است و 70 سال دارد، پیش رفت.

اما بحث و جدل در مورد امیر مقرن از دو نقطه اصلی نشأت می گیرد که عبارتند از اول: قدرت گرفتن مقرن، عرف و تفاهم معمول در خصوص شایستگی و کفایت امیران برای پادشاهی را به چالش می کشد، زیرا مقرن یکی از پسران عبدالعزیز است که مادرش برکه الیمانیه یکی از کنیزان ملک عبدالعزیز بود و این به این معنی است که مقرن بر بردارانی که از نظر نسل و نسب از او برتر هستند از جمله سدیری ها پیشی گرفته است و همین موضوع به محور بحث و جدل و نارضایتی تبدیل شده است.

دوم: ملک عبدالله هنگام تعیین مقرن به ولیعهد ولیعهدی بعضی برادرانش را که از او بزرگتر بودند و از همه بیشتر امیر احمد بن عبدالعزیز وزیر سابق کشور را نادیده گرفت.

احمد بن عبدالعزیز به نفع برادر زاده اش محمد بن نایف از پست خود کنار گذاشته و اعلام شد این اقدام به خواست شخص او صورت گرفت، اما بسیاری به این امر به دیده تردید می نگرند.

3-به حاشیه راندن هیئت بیعت

هیئت بیعت یک شورای خانوادگی شامل نمایندگانی از تمام گروههای خاندان حاکم است که در سال 2006 بنابر دستور پادشاهی تشکیل شد و فرزندان ملک عبدالعزیز آل سعود و برخی نوادگان او از پسرانی که فوت کرده یا از نظر جسمانی ناتوان هستند، در آن حضور دارند و یکی از پسران پادشاه و یکی از پسران ولیعهد نیز عضو هیئت مزبور هستند و رئیس دیوان پادشاهی ریاست دبیرخانه هیئت بیعت را در اختیار دارد.

ماموریتی که برای هیئت بیعت تعریف شده است انتخاب پادشاه و ولیعهد است.

اکنون بحث و جدل بر سر نقش واقعی هیئت بیعت در انتخاب ولیعهد و سپس انتخاب ولیعهد ولیعهد است، تا جایی که برخی از امیران خاندان حاکم از جمله امیر سعود بن سیف النصر بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود که نوه ملک سعود و وارث تخت پادشاهی و یکی از اعضای هیئت بیعت است، تاکید کردند که نشست های این هیئت به میزان زیادی فرمایشی است و به نظر و خواست او و بسیاری از امیران در مورد بیعت با امیر مقرن اعمال توجهی نشد.

در این میان تعداد قابل ملاحظه ای از امیران خاندان حاکم سعودی بر این باورند که هیئت بعیت چیزی جز حیله گری خالد التویجری رئیس دیوان پادشاهی نبود زیرا وی این هیئت را به منظور تمدید تصمیمات خود بدون هیچ مخالفتی به پادشاه عربستان توصیه کرد تا به این ترتیب زمینه انتقال قدرت به امیر متعب بن عبدالله از طریق امیر مقرن را فراهم کند.

مجتهد وبلاگ نویس مشهور سعودی که به مراکز حاکم در عربستان نزدیک است نیز با این دیدگاه موافق است.

4-اختلافات خاندان حاکم علنی شده است

اختلافات خاندان حاکم سعودی دیگر مانند قبل محرمانه و پنهانی نیست زیرا برخی روزنامه های جهان سال گذشته به موضوع بازداشت تعدادی از دختران پادشاه عربستان اشاره کردند و علاوه بر این در سال های اخیر بارها خبر جدایی امیران سعودی از خاندان حاکم منتشر شده است.

همچنین انتقادها در داخل خاندان حاکم رو به افزایش است و بیشتر متوجه هیئت بیعت و خالد التویجری رئیس دیوان پادشاهی است.

یکی از سرشناس ترین منتقدان از درون خاندان سعودی امیر خالد بن طلال است که در صحفه خود در توئیتر نوشت: یک نفر از من پرسید چرا هنگام برکناری ظالمانه احمد حق را نگفتی؟! جواب دادم من حق را پنهان نکردم بلکه بارها آن را به زبان آورده و با صدای بلند تکرار کردم.

وی یادآور شد « امیر احمد پس از برکناری، به حاشیه رانده شد و معلوم بود که این اقدام بنابر دلایل سیاسی و آینده نگری به آرامی از سوی التویجری و تیم او صورت گرفت که مهم ترین این دلایل تعجیل در به قدرت رساندن یکی از نوادگان عبدالعزیز با استفاده از هیئت بیعت بود».

این انتقادها به نظر ناظران به مثابه بیعت روشن با امیر احمد بن عبدالعزیز به عنوان جانشین پادشاه و ولی عهد و نادیده گرفتن جانشین ولیعهد است ( به احتمال زیاد ولیعهد به دلایل پزشکی کنار گذاشته می شود).

5-کشمکش بین خاندان حاکم

کسی که ناظر اوضاع عربستان بوده و روند تحولات آن را پیگیری می کند، می تواند به روشنی شاهد کشمکش قدرت بین دو گروه در خاندان حاکم باشد، گرچه ترکیب داخلی هر یک از دو گروه مزبور تغییر کرده است اما گروه نخست توسط پادشاه رهبری شده و نقشه ها و برنامه های آن به دست رئیس دیوان پادشاهی یا همان التویجری است.

در این گروه تلاش می‌شود پس از مرگ امیر سلمان ولیعهد کنونی و یا تایید ناتوانی او از نظر پزشکی قدرت از کانال مقرن ولیعهد ولیعهد به امیر متعب بن عبدالله فرزند ملک عبدالله منتقل شود.

شاهد این تلاش ها این است که پادشاه این اواخر فرزندان و نزدیکانش را در پست های مهم قرار داد و این جایگزینی ها در سال 2011 و از آنجا آغاز شد که پادشاه پسر خود یعنی عبدالعزیز را به عنوان معاون سعود الفیصل وزیرخارجه کار کشته سعودی معرفی کرد و مشعل و ترکی دو پسر دیگر را امیر مکه که پایتخت مذهبی کشور و ریاض که پایتخت سیاسی آن است، معرفی کرد.

همچنین یک وزارت خاص تحت عنوان گارد ملی تاسیس کرد که از نظر قدرت با وزارت دفاع برابری می کند و مسئولیت آن را نیز به متعب بن عبدالله پسر دیگرش سپرد.

امیر متعب بن عبدالله وزیر گارد ملی

پادشاه با این تغییرات تلاش کرد امیران سدیری را از وزارت دفاع که ولی عهد کنونی در راس آن قرار دارد دور کند، از همین رو امیر خالد بن سلطان پسر ولیعهد سابق یا همام امیر سلطان بن عبدالعزیز سدیری به نفع فهد بن عبدالله بن محمد از وزارت دفاع کنار گذاشته شد اما بار دیگر این پست به فرزندان پادشاه بازگردانده شد و این بار امیر سلمان از این پست به نفع امیر خالد بن بندر یکی از حامیان گروه منسوب و هوادار پادشاه کنار گذاشته شود و خالد بن سلطان نیز به درخواست امیر سلمان رسما از این پست کنار گذاشته شد و این پست تا کنون خالی مانده است.

اما گروه مقابل همان سدیری ها هستند که امیر سلمان ولیعهد کنونی در صدر آنان قرار دارد.

سدیری ها با وجود ابتلای سلمان به آلزایمر او را مستحق ولایت عهدی می دانند و همچنین در خصوص نام امیر احمد بن عبدالعزیز مطرح است که در داخل خاندان حاکم و بین قبایل سعودی از نفوذ زیادی برخوردار است.

وزیر کشور امیر محمد بن نایف

اما از نسل نوادگان پادشاه نیز نام امیر محمد بن سلمان یکی از کم سن ترین وزیران عربستان مطرح است که بر حق پدرش برای ولایتعهدی تاکید دارد و چنانچه پدرش به سلطنت برسد او فرصت پیدا می کند تا نفوذ خود را تقویت کند و به این ترتیب  وزیر کشور که با غرب روابط مستحکمی داشته و آرزوهای سیاسی بی حد و حسابی در سر دارد، از قدرت زیاید برخوردار می شود.

ارزیابی ها حاکی از این است که محور نقشه سدیری‌ها بر پافشاری بر باقی ماندن ولیعهد کنونی در قدرت و مقاومت در برابر هرگونه نقشه برای سرنگونی او متمرکز است تا از این طریق ولیعهد بتواند امیر مقرن را به نفع احمد بن عبدالعزیز از ولیعهد ولیعهدی کنار بگذارد و چه بسا سلمان سپس به نفع برادرش کنار برود و به این ترتیب دور جدیدی از کشمکش آغاز خواهد شد که این بار محور آن بر انتقال قدرت به نوادگان متمرکز خواهد بود.

6-نگرانی آمریکا از آینده سیاسی عربستان

واشنگتن به دلیل نفوذ اندک در روند خلافت و جانشینی پادشاه در عربستان همواره تلاش کرده است از هرگونه تاثیر گذاری در این خصوص خودداری کند، زیرا بیم دارد این اقدام نتایج منفی احتمالی را برای آن به دنبال داشته باشد، اما در شرایط کنونی که  روند امور به سمت انتقال متشنج قدرت در حرکت است، بی تردید آمریکا نیازمند روی کارآمدن رهبری است که شایستگی و کفایت داشته باشد و بتواند به سرعت زمام امور را به دست بگیرد از همین رو نمی تواند منتظر بماند و امیدوار باشد از داخل خاندان سعودی راه حلی برای وضعیت کنونی پیدا شود.

در این میان مسئولان آمریکا در مورد آینده قدرت در عربستان پس از فوت ملک عبدالله بسیار نگران هستند، زیرا واشنگتن اجازه نخواهد داد مهم ترین متحد آن در منطقه خاورمیانه برای طولانی مدت دستخوش ناآرامی شود به ویژه اینکه تهدیدات متعددی منطقه را در برگرفته است که از هم جدی تر خطر ناشی از گروه تروریسی داعش است چرا که عربستان ستون مقابله با آن به شمارمی آید.به اضافه اینکه عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان حائز اهمیت است، هرچند نقش آن در این خصوص اخیر کاهش یافته است.

به هر حال ارزیابی ها و تحلیل ها حاکی از این است که احتمالا آمریکا در ساماندهی موضوع جانشینی ملک عبدالله و نزدیک کردن گروههای موجود در خاندان حاکم که به خوبی از دسته بندی بین آنان با خبر است، وارد عمل خواهد شد، زیرا هر گروهی در تلاش برای جلب دوستی آمریکا به ضرر گروه مقابل است و در همین راستا امیر متعب بن عبدالله و محمد بن نایف این اواخر در تکاپوی سفرهای متعدد به آمریکا بوده اند و احتمال زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین مسائلی که در این سفرهای پی در پی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همان پرونده جانشینی پادشاه عربستان است که به گفته منابع متعدد احتمالا در جریان سفر نیمه سال گذشته  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به عربستان بین او  پادشاه عربستان نیز به بحث و بررسی گذاشته ش
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر نفس گیرترین تله کابین های جهان
شنبه 3 آبان 1393 ساعت 23:48 | بازدید : 772 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

تصاویر نفس گیرترین تله کابین های جهان                       

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیشرفته ترین جنگنده روسیه
شنبه 3 آبان 1393 ساعت 13:37 | بازدید : 828 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 پیشرفته ترین جنگنده روسیه

دوست دارید بهترین جنگنده دنیا را ببینید ؟

جنگنده سوخو سو 35 پیشرفته ترین موتور، سیستم ها و دستگاه الکتریکی و خودکار و مواد جدید نصب شد.

توافق درباره فروش پیشرفته ترین جنگنده روسیه به چین (+عکس)

توافق درباره فروش پیشرفته ترین جنگنده روسیه به چین (+عکس)

توافق درباره فروش پیشرفته ترین جنگنده روسیه به چین (+عکس)

توافق درباره فروش پیشرفته ترین جنگنده روسیه به چین (+عکس)
 


 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس : میدان فردوسی ؛ 70سال قبل
شنبه 3 آبان 1393 ساعت 12:1 | بازدید : 804 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

عکس : میدان فردوسی ؛ 70سال قبل   

 

در این عکس میدان فردوسی را در دهه 20 می بینید .
 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ایران رکورددار کمترین آمار زادو ولد در منطقه
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 12:33 | بازدید : 768 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

ایران رکورددار کمترین آمار زادو ولد در منطقه

علی اکبر محزون در همایش ملی تبلیغ جمعیت در مشهد افزود: ایران در بین 26 کشور منطقه رتبه 25 را در حوزه رشد موالید دارد و دارای پایین ترین رشد موالید در منطقه است.

او گفت: جمعیت فعلی ایران در پایان شهریور امسال از مرز 78میلیون نفر گذشته است که با این جمعیت، ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و در رتبه 18 دنیا قرار دارد و در آسیا رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال افزود : دولت باید به این موضوع نگاه ویژه داشته باشد و در این زمینه برنامه ریزی گسترده انجام دهد ،کاهش فرزندآوری خلاءهای بین نسلی را در آینده رقم می‌زند که آسیبهای اقتصادی و فرهنگی بسیار زیادی را موجب می شود.

محزون گفت : هرچه در این زمینه غفلت کرده ایم کشورهای اروپایی و غربی در این زمینه به رشد جمعیت خود توجه داشته اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال افزود: تنظیم خانواده به معنای کاهش فرزندآوری نیست بلکه به معنای برنامه ریزی برای برخورداری از خانواده مطلوب با جمعیت متعادل است که در کشور ما این مفاهیم بگونه ای دیگر مورد توجه قرار گرفته است .

محزون افزود: سالهای 64 و 65بیشترین میزان موالید در کشور با تولد 2 میلیون و 200 هزار نفر به ثبت رسید اما پس از آن این روند، سیر نزولی هم در رشد جمعیت و هم دربعد خانوار به خود گرفت و دیگر چنین رقمی ثبت نشده است.

او گفت: از دهه 60 به بعد سهم سالمندی در ایران رو به افزایش گذاشته و سهم جمعیت جوان در فاصله سالهای 85 تا 90 از 35 و 4 دهم به 31 و نیم درصد کاهش یافته است.

محزون گفت: آمارها نشان می دهد که با افزایش تحصیلات تمایل به فرزند آوری کاهش پیدا کرده است و باید آموزشهایی که در نظام آموزشی ارائه می شود بطور جدی بازنگری شود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال همچنین گفت: طبق آخرین آمار 193 میلیارد ریال از بیت المال کشور در حوزه کنترل جمعیت در کشور هزینه شده است.

همایش ملی تبلیغ و جمعیت با حضور 150نفر از مبلغان و خطبای محوری استان های کشور در امروز در مشهد مقدس آغاز شد.

در این همایش 2 روزه ، مسائل جریان شناسی, روندشناسی و تحولات استراتژیک تغییرات جمعیتی ایران و جهان تحولات گفتمانی و تاثیرات سبک زندگی غربی بر کاهش باروری و نحوه مواجهه با آن ، مبانی فقهی و دینی افزایش جمعیت ، ابعاد تربیتی, فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی افزایش جمعیت ، راهبردهای تبلیغی و روان شناسی تغییر نگرش جامعه در موضوع افزایش جمعیت و نقش جمعیت در تمدن اسلامی بررسی می شود.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک توافق فوق سری در نیویورک/ چه چیزی برای روز آخر باقی مانده است ؟/ اراک همچنان مورد اختلاف است؟
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 12:31 | بازدید : 734 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

یک توافق فوق سری در نیویورک/ چه چیزی برای روز آخر باقی مانده است ؟/ اراک همچنان مورد اختلاف است؟

از سوی هیات ایرانی جز سخنان دکتر ظریف که اظهاراتی رسمی و مانند همیشه بدون جزییات فنی است چیزی درز نکرده و طرف مقابل هم تلاش کرده تا چیزی از مذاکرات را علنی نکند ؛ گویا پروتکلی در این مورد تهیه و تنظیم شده و طرفین خود را ملزم به رعیات آن می دانند.

برای فهمیدن جزییات بیشتر از مذاکرات چاره این باشد که با رصد رسانه های غربی و شرقی به نکات بیشتری دست یافت.
در میان رسانه های غربی فقط سایت دویچه وله است که با لحنی منفی تر نسبت به بقیه خبر و گزارش مخابره کرده .
این سایت در گزارش خود نوشته :«شش هفته مانده به پایان مهلت تعیین‌شده برای دستیابی به توافق جامع میان گروه ۵+۱ و ایران بر سر برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی، گزارش‌ها حاکی از ادامه اختلاف‌ها میان طرفین و احتمال تمدید مذاکرات برای دوره‌ای دیگر هستند.»
اما در مقابل رویترز و آسوشیتدپرس گزارش های مثبت تری مخابره کرده اند.
خبرگزاری رویترز پس از پایان دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ گزارش داد : طرف‌های مذاکره‌کننده مصممند تا پایان ضرب الاجل 24 نوامبر به توافق نهایی دست پیدا کنند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، ایران و آمریکا پس از پایان یک دور مذاکرات هسته‌ای در وین پایتخت اتریش اعلام کردند به پیشرفت هایی در این زمینه رسیدند اما برای دستیابی به توافق نهایی تا اواخر ماه نوامبر هنوز کار زیادی باقی مانده است.
هر دو طرف مذاکره کننده علاوه بر این تاکید کردند خواهان رسیدن به توافق تا ضرب الاجل 24 نوامبر هستند اگرچه بسیاری از کارشناسان تردید دارند که ایران و گروه 1+5‌ بتوانند در هفته های باقی مانده به اختلافات قدیمی بر سر برنامه هسته‌ای ایران پایان دهند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا صبح روز پنج شنبه پس از ساعت‌ها رایزنی با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش و کاترین اشتون ، نماینده گروه 1+5 ‌در مذاکرات هسته‌ای به واشنگتن بازگشت اما مذاکره کنندگان وی برای ادامه رایزنی ها در روز پنج شنبه در وین ماندند.
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌و‌گو با رسانه‌های ایرانی تاکید کرد : رایزنی ها سخت و جدی بود اما علاوه بر تمرکز روی اختلافات ما درباره راه حل‌ها نیز گفت‌و‌گو کردیم. همچنین منابع حاضر در وین به خبرگزاری رویترز گفتند که پیشرفت هایی در خصوص تمام مسائل حاصل شده است.همچنین طرف آمریکایی نیز تائید کرد که در این دور از مذاکرات پیشرفت‌هایی به دست آمده است.روز پنج شنبه اشتون و ظریف با مقامات ارشد گروه 1+5 شامل آمریکا،‌روسیه ،‌ چین،‌ انگلیس،‌ فرانسه و آلمان دیدار و گفت‌و‌گو کردند .
مایکل مان، سخنگوی خانم اشتون در این باره گفت: مذاکرات در مرحله حساسی قرار دارد و ما برای دستیابی به راه حل جامع و نهایی تا ضرب الاجل تعیین شده به سختی تلاش می کنیم.
سخنگوی اشتون همچنین از احتمال دیدار کارشناسان طی روزهای آینده برای ادامه کار روی مسائل فنی خبر داد.
روابط ایران و غرب از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور در سال 2013 تا کنون بهبود یافته است. از این رو این کشور طی یک سال گذشته برای کاهش نگرانی های بین‌المللی درباره فعالیت های هسته‌ای اش دست به مذاکرات جامع و گسترده با قدرت های جهانی زده است اما مقامات غربی هنوز می گویند که اختلافات بر سر این موضوع به ویژه ظرفیت غنی‌سازی ایران به قوت خود باقی است.رویترز همچنین یادآور شد: برخی اینگونه پیش بینی می‌کنند که با توجه به اختلافات میان طرفهای مذاکره کننده و فرصت کم باقی مانده تا ضرب الاجل 24 نوامبر این مذاکرات بار دیگر تمدید شود. این در حالی است که مقامات ایران و آمریکا صحبتی از تمدید مذاکرات به میان نیاوردند.یک مقام ارشد آمریکایی با بیان اینکه تمدید مذاکرات مورد بحث نبوده است، اظهار کرد: شما هرگز نمی گویید هرگز . اما تمرکز ما فقط و فقط روی 24 نوامبر قرار دارد.
 
آسوشیتد‌پرس خبر داد : ارائه طرح جدید آمریکا به ایران
 
خبرگزاری آسوشیتد‌پرس به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد: ‌ایران در حال بررسی طرحی از آمریکا در مذاکرات هسته‌ای است که به این کشور اجازه می‌دهد بخش بیشتری از زیربنای هسته‌ای اش را حفظ کند.آسوشیتد پرس به نقل از دو دیپلمات گزارش داد: ایران در حال بررسی یک طرح از آمریکا در مذاکرات هسته‌ای است که به این کشور اجازه می‌دهد بخش بیشتری از تاسیسات هسته‌ای‌اش را به حالت فعال حفظ کند در حالی که توانایی‌اش را برای تولید سلاح هسته‌ای کاهش می‌دهد.
بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس برنامه غنی سازی اورانیوم ایران اصلی ترین موضوع اختلاف در مذاکرات هسته‌ای است. اورانیوم غنی شده هم می تواند برای تولید سوخت راکتور استفاده شود و هم در ساخت سلاح های هسته‌ای کاربرد دارد. تهران تاکید دارد که برنامه هسته‌ای اش ماهیت کاملا صلاح‌آمیز دارد و برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی در آینده آن را دنبال می‌کند.ایران مخالف خواسته های آمریکا مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژهایش از 10هزارتا به تنها چند هزار سانتریفیوژ است. اختلاف بر سر ظرفیت غنی سازی ایران به اصلی ترین مانع برای حصول پیشرفت در تلاش های دیپلماتیک ایران و گروه 1+5‌ تبدیل شده است که در اوایل سال جاری آغاز شد.
دیپلمات ها ماه گذشته به آسوشیتدپرس گفتند که آمریکا درحال ارائه طرح های جایگزین برای کاهش تعداد سانتریفیوژهای ایران است تا بتواند این اختلاف را رفع کند اما تهران این طرح ها را تنها وسیله ای برای فریب افکار عمومی می‌داند.یکی از این طرح ها این بود که در صورت توافق تهران این کشور می تواند سانتریفیوژهای بیشتری در اختیار داشته باشد در حالی که ذخیره اورانیوم غنی‌شده خود در سطوح پایین را کاهش دهد. این اورانیوم تنها برای تامین سوخت راکتورها مورد استفاده قرار می گیرد. اما به راحتی می تواند به ماده مورد نیاز در سطح سلاح تبدیل شود.
این دیپلمات ها که خواستند نامشان فاش نشود همچنین گفتند : رایزنی ها درباره طرح جدید آمریکا آغاز شده و گفت‌و‌گو هایی با مسکو برای انتقال احتمالی ذخیره اورانیوم با غنای پایین به روسیه انجام شده است. روسیه هم اکنون سوخت مورد نیاز راکتور هسته‌ای ایران را تامین می‌کند.
این دو دیپلمات تاکید کردند که مذاکره در این زمینه در مراحل اولیه قرار دارد و ایران هنوز اظهار نظری نکرده است.
 
اعلام رضایت روسیه از نتیجه مذاکرات هسته‌ای اخیر
ایتارتاس هم این مصاحبه را پوشش داده است : معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان دور هشتم مذاکرات ایران و گروه 1+5‌گفت:‌ روسیه از نتایج این دور از مذاکرات در وین راضی بوده است.سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبهتاکید کرد : نتیجه کلی این دور از مذاکرات هسته‌ای که من فکر می کنم همه طرفها روی آن اتفاق نظر دارند نشان دهنده این است که پیشرفتهایی حاصل شده است.ما نمی خواهیم درجا بزنیم اما شرایط در خصوص مشکلات کلیدی تغییری نکرده است.
ریابکوف همچنین تائید کرد : اختلافات بر سر غنی سازی ایران چارچوب زمانی لغو تحریم ها علیه این کشور و آینده راکتور اراک رفع نشده است.
وی افزود: یک سری موضوعات وجود دارد که نمی توان گفت به طور کامل توافق میان آنها حاصل شده است چه برسد به اینکه توافقات روی کاغذ بیاید.
این مسائل عبارتند از بازرسی و شفاف سازی،‌ مدت زمان توافق نهایی و موضوعات دیگری که برای سازش و حصول توافق نهایی ضروری هستند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: یک توافق جامع میان ایران وگروه 1+5‌بر سر برنامه هسته‌ای این کشور نیازی به تصویب ندارد و ما انتظار نداریم که این توافق نیازی به پروسه تصویب داشته باشد.
وی در این باره گفت: ما در حال مذاکره بر سر یک متن الزام آور هستیم اما تحت یک دکترین شناخته شده جهانی توافقات سیاسی بین‌المللی قانونی هستند.
ریابکوف تصریح کرد : با توجه به اینکه برخی محدودیت‌ها و تحریم های اعمال شده به دلیل برنامه هسته‌ای ایران با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تنظیم شده اند بنابراین این قطعنامه‌ها ابتدا باید تعدیل شوند. بنابراین راه حل های جدیدی لازم است تا تغییر این وضعیت را منعکس کند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: احتمال دارد روسیه در آینده با ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای وارد همکاری شود و این همکاری‌ها در انطباق کامل با قوانین بین‌المللی خواهد بود.
 
اراک ؛ همچنان موضوع مورد اختلاف؟
رسانه های روس اما در این میان گفته اند که مساله اراک همچنان روی میز مذاکره است و طرفین نتوانسته اند در مورد آن به توافق برسند.
رسانه های غربی این خبر را تایید نکرده و طرفین مذاکرات هم نشانه ای در این مورد بوز نداده اند. به نظر می رسد روس ها خواسته اند هدفی را در این مورد پیش ببرند.
 
چه موضوعاتی مانده ؟
 
مسلم است که توافق کلی میان طرفین حاصل شده ؛ این را هم از سخنان دکتر حسن روحانی می توان حس کرد و هم از گزارش های رسانه های غربی . این اما به معنای حل کلیه موضوعات نیست. گویا همچنان مسایل داخل پرانتزی زیادی باقی مانده که برخی از آنها بسیار پر اهمیت هستند . موضعاتی که لابد برای روز آخر باقی مانده . روز معامله بزرگ . مسایلی همچون ظرفیت غنی سازی ، نحوه رفع تحریم ها و تعداد سانتریفیوژ ها.
 
 
 
 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بحران بیکاری در کشور جدی است / آمارهای اشتغال را وارونه جلوه ندهیم
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 12:5 | بازدید : 752 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بحران بیکاری در کشور جدی است / آمارهای اشتغال را وارونه جلوه ندهیم

بر اساس آمار موجود از سرشماری سال ۹۰، ۳۱.۵ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند که نیاز به برنامه ریزی جدی برای آن ها وجود دارد. در حال حاضر ما وارد دوران پیری جمعیت نشده ایم و بهتر است به جای صرف تمام مکانیزم های تشویقی به منظور سیاست های افزایش جمعیتی به مسئله اشتغال جوانان بپردازیم. در حال حاضر میانگین نرخ بیکاری جوانان در کشور ۲۶درصد است که در بعضی استان ها از جمله لرستان این نرخ به ۵۰درصد می رسد.

رابطه مثبت نرخ بیکاری و افزایش تحصیلات
نداف گفت: بهتر است نگاه واقع بینانه ای در این زمینه داشته باشیم و مانند گذشته آمارهای مربوط به این معضل حساس را وارونه جلوه ندهیم و به عنوان مثال زمانی که فردی تنها یک ساعت در هفته کار می کند وی را شاغل محسوب کنیم. در حال حاضر نرخ افرد بیکار تحصیل کرده ها و خصوصا بانوان تحصیل کرده بسیار بالا است .

وی با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته در سازمان متذکر شد:۲۸.۹ درصد جوانان اشتغال مناسب را مهمترین نگرانی می دانند،۳۸.۶ درصد جوانان آینده شغلی روشنی پیش روی خود نمی بینند.۴۷.۳ درصد جوانان تامین شغل و امنیت شغلی را مهمترین وظیفه دولت در قبال جوانان می دانندو ۸۴.۳ درصد آنان دولت را برای حل مشکلات مسکن جوانان مسئول می دانند و معتقد اند مشکل مسکن جوانان از طریق اشتغال قابل حل است.

مشاور ارشد اشتغال معاونت ساماندهی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی جوان در صف ازدواج داریم که درصورتی که شغل مناسبی داشته باشند و آمادگی های لازم برای آن ها ایجاد شود با تشکیل خانواده و فرزند آوری می توان به دستورات رهبری در زمینه افزایش جمعیت نیز جامه عمل پوشاند.

در ادامه جلسه جعفر سطوتی، مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمرکز ما در مسئله اشتغال بر مسائل فرهنگی و اجتماعی است و بنا به دستور معاون اول رئیس جمهور با توجه به فعالیت های جدی و خاص ارگان های ذی ربط در زمینه اشتغال با رویکرد اقتصادی، بهتر است معاونت جوانان بیشتر به جنبه های اجتماعی فرهنگی قضیه بپردازد که در کنار مشکلات اقتصادی تاثیر زیادی بر موضوع اشتغال دارند.

وی افزود: توقع و خواست ما این است که مباحثی که در این جلسات مطرح می شود و خروجی حاصل از آن به صورت طرح و نظری ابتدا در ستاد ملی امور جوانان و سپس در جلسه شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور مطرح گردد که در صورت تصویب نهایی شاهد اجرای آن در سطح ملی باشیم.
اتخاذ سیاست های توانمندسازی جوانان به جای اشتغال زایی

در ادامه یکی از طرح هایی که در زمینه اشتغال در حال پیگیری است تشریح شد، بر اساس این طرح که با همکاری یونیسف در ایران و چند کشور دیگر اجرا می شود، وضعیت اشتغال پذیری جوانان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

علی اکبر سروش مجری طرح ارزیابی وضعیت اشتغال پذیری جوانان در این باره گفت: ما منکر نقش دولت، بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری های ریسک پذیر در رابطه با موضوع اشتغال نیستم، اما مسئله مهم در اینجا کار کردن روی موضوع اشتغال پذیری جوانان است که هزینه های مبحث اشتغال زایی از جمله اعطای وام و ... را دارا نیست . اشتغال پذیری به این معنا است که فرد تا چه اندازه توانایی پیدا کردن شغل مناسب، حفظ شغل مورد نظر و در صورت لزوم تغییر شغلی را داراست.

به گفته وی عوامل موثر بر اشتغال پذیری نیز در دو زمینه فردی (شامل مهارت های عمومی آموختنی و ویژگی های شخصیتی اکتسابی)، عوامل محیطی شخص ( شامل نقش اجتماعی/ فرهنگ کار / دسترسی به منابع) و عوامل بیرونی و ساختاری ( شامل نظام تقاضا / نظام آموزشی /سیاست گذاری های کلان) مورد بررسی می باشد که متاسفانه در حال حاضر سطح مهارت های عملی کاری افراد علی رغم برخورداری از دانش نظری بالا، در سطح ناچیزی می باشد.

اشتغال عامل بازدارنده بروز معضلات اجتماعی
گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان نیز با حضور در جلسه گفت: امروز جوانان با وجود توانمندی ها و استعداد های بالا دچار معضلات عدیده هستند که از جمله مهمترین آن ها اعتیاد، طلاق و خشونت است. متاسفانه سن ابتلا به اعتیاد در کشور از دوره نوجوانی آغاز می شود و در زمینه طلاق نیز با آمار و ارقام نگران کننده ای مواجه ایم. در زمینه ابراز خشونت نیز چه در سطح خانگی و چه در زمینه نزاع های خیابانی درصد بالایی از افراد درگیر را جوانان تشکیل می دهند. در بحث اشتغال باید این نکته را متذکر شد که داشتن شغل در کنار مسائل فرهنگی، می تواند به عنوان عامل پیشگیرنده و مانع بسیاری از مکلات مثمر ثمر واقع شود.

بحران بیکاری در کشور جدی است
وی افزود: اشتغال فرد را وارد چرخه مسئولیت پذیری می کند، اعتماد به نفس و عزت اجتماعی وی را افزایش می دهد و بسیاری از مسائل حوزه خانواده و فرهنگ را مرتفع می کند. در حال حاضر میانگین خوشبینانه بیکاری در کشور بین ۲۰تا ۲۵ درصد است که این رقم در برخی استان ها به ۴۰تا ۵۰درصد نیز می رسد. این موضوع یک بحران جدی برای کشور است.

وی تصریح کرد: حل بخشی از مسئله اقتصاد بر عهده دولت است که انتظار می رود با ایجاد ثبات اقتصادی و تضمین امنیت شغلی زمینه را برای اشتغال جوانان ایجاد نماید و از طرفی با افزایش آزادی های شغلی زمینه را برای بروز خلاقیت ها و توانایی های فردی مهیا نماید.

غفلت از نسل جوان پس از انقلاب
وی در این زمینه یادآور شد: متاسفانه نسل جوان حاضر به علت غفلت و بی توجهی ما به افرادی تبدیل شده اند که مسئولیت پذیری و توانایی تحمل مشکلات را ندارند و به همین دلیل از ازدواج و همچنین سخت کوشی در زمینه اشتغال دوری می کنند. این نسل نه آمادگی اشتغال دارد و نه استقامت و ممارست لازم برای آن.جوانان اگر به دنبال موفقیت در زمینه اشتغال هستند باید این ۶مورد را که به عنوان شش الف اشتغال جمع آوری کرده ام رعایت نمایند: ایجاد انگیزه، استعداد یابی، افزایش آگاهی (ایجاد دانش لازم در فرد با توجه با استعدادهایش)، ابتکار، اعتماد به نفس (توانایی تلاش مجدد در صورت شکست) و مسئله آخر نیز ایجاد استقامت در جوانان است .

در این زمینه می توان شش الف را برای دولت نیز ذکر کرد که شامل: آزادی( جهت بروز خلاقیت)، امکانات، امنیت، اصلاح ساختار، استاندارد سازی و ارج نهادن می باشد.
گلزاری افزود: ما می توانیم تحت ایجاد مراکزی افراد موفق در زمینه های گوناگون را جمع آوری و از تجربیات آنها که با تلاش و سخت کوشی پیشرفت نموده اند برای جوانان استفاده کنیم.

قرار نیست تنها با مباحث نظری بپردازیم
وی در پایان تصریح کرد: امید می رود پس از تشکیل سه جلسه از سری جلسات این کمیته به نتایجی عملی در زمینه اشتغال دست یابیم و بنده نیز مسئولم نتایج کار در این کمیته را برای اجرایی شدن در جلسات شورا و مراتب بالاتر پیگیری کنیم .

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسامی بازیکنان میلیاردی لیگ برتر چهاردهم را به ترتیب قیمت در زیر مشاهده کنید:
شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 1:3 | بازدید : 783 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

اسامی بازیکنان میلیاردی لیگ برتر چهاردهم را به ترتیب قیمت در زیر مشاهده کنید:
 



3) محمدرضا خلعتبری (سپاهان اصفهان): 1.2 میلیارد تومان

4) لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی تبریز): 1.2 میلیارد تومان

5) احسان حاج‌صفی (سپاهان اصفهان): 1.1 میلیارد تومان

6) شجاع خلیل‌زاده (سپاهان اصفهان): 1.1 میلیارد تومان

7) هادی عقیلی (سپاهان اصفهان): 1.1 میلیارد تومان

8) عبداله کرمی (سپاهان اصفهان): 1 میلیارد تومان

9) رحمان احمدی (سپاهان اصفهان): 1 میلیارد تومان

10) لوسیانو پریرا (سپاهان اصفهان): 1 میلیارد تومان

11) بلیکس برایان (فولاد خوزستان): 1 میلیارد تومان

12) جاسم کرار (استقلال تهران): 1 میلیارد تومان

13) امید ابراهیمی (استقلال تهران): 1 میلیارد تومان

14) امیرحسین صادقی (استقلال تهران): 1 میلیارد تومان

15) آندرانیک تیموریان (استقلال تهران): 1 میلیارد تومان

16) هاشم بیگ‌زاده (استقلال تهران): 1 میلیارد تومان

17) خسرو حیدری (استقلال تهران): 1 میلیارد تومان

18) سعید دقیقی (پیکان تهران): 1 میلیارد تومان

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیکارترین استان های ایران را ببینید
سه شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 1:49 | بازدید : 817 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بیکارترین استان های ایران را ببینید/ کدام فصل سال بیکاران صف می کشند؟

ا بررسی های مرکز آمار ایران نشان می دهد سال 89 رکورد بیکاری در کشور شکسته شده بود. در این سال و تقریبا در تمامی فصل های سال میزان بیکاری به تاریخی ترین حد طی سال های گذشته رسیده بود.
 


این نقشه نشان می دهد که بیشترین میزان بیکاری در کدام استان های کشور متمرکز شده است.

جدول زیر نشان می دهد که بیشترین میزان بیکاری در کدام گروه های سنی قرار دارد. همچنین با توجه به ارقام این جدول می توان برآوردی از نرخ مشارکت اقتصادی نیز بدست آورد. این جدول تایید می کند نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله، به رقمی نزدیک 18 درصد برای مردان و 35 درصد برای زنان رسیده است. این گروه سنی به عنوان شاخص جمعیت آماده به کار کشور شناخته می شوند.

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 343
:: باردید دیروز : 147
:: بازدید هفته : 490
:: بازدید ماه : 1441
:: بازدید سال : 10341
:: بازدید کلی : 130882